מטוס חזר לנחיתת חירום • על הטיסה: הגרב”מ אזרחי

יוני גרין
|
י"ב אלול התשע"ד / 07.09.2014 08:53
מטוס של חברת ‘אל על’ שהמריא לטורנטו , כשעל סיפונו היו היו 194 נוסעים, נאלץ לנחות לפנות בוקר נחיתת חירום בנתב”ג, זמן קצר לאחר ההמראה אחרי שאחד המנועים במטוס כבה • על המטוס היו נוסעים חרדים רבים, ביניהם ראש ישיבת עטרת ישראל הגרב”מ אזרחי • יותר ממאה אמבולנסים הוזנקו לשדה אך כעבור זמן קצר המטוס נחת בשלום

מצב חירום הוכרז הלילה (ראשון) בשדה התעופה ע”ש בן גוריון, לאחר שתקלה התגלתה במטוס נוסעים לאחר שהמריא.

כחצי שעה לאחר שטיסה LY029 של אל על המריאה מנתב”ג לכיוון טורונטו שבקנדה, הודיעו טייסי המטוס מדגם בואינג 767 למגדל הפיקוח כי מנוע אחד מתוך שניים כבה.

הטייסים ביקשו לבצע נחיתת חירום עם מנוע בודד, כשעל סיפון המטוס היו 194 נוסעים. לאחר כחצי שעה נחת המטוס בשלום ושדה התעופה חזר לשגרה.

על סיפון המטוס שהו נוסעים חרדים רבים, ביניהם ראש ישיבת ‘עטרת ישראל’ וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, שיצא לגייס כספים למען החזקת מוסדות התורה.

עם קבלת ההודעה על התקלה, יותר ממאה אמבולנסים של מגן דוד אדום הוזנקו לשדה התעופה, כדי לאבטח את נחיתת המטוס.

גם ניידות טיפול נמרץ ועשרות צוותי כיבוי הגיעו לשדה התעופה ונפרסו בכל רחבי גוש דן. בנוסף, בתי החולים במרכז הארץ נכנסו לכוננות למקרה שיצטרכו לקלוט פצועים רבים. במקביל, נערכה המשטרה לסגירת כביש מספר 1.

מחברת אל על נמסר: “כחצי שעה לאחר ההמראה הוכרז על חזרה לנחיתה בנתב”ג בעקבות כיבוי אחד המנועים. המטוס נחת בשלום והתקלה נבדקת כעת. הנוסעים יטופלו על ידי אנשי תחנת אל על בנתב”ג. אל על רואה בבטיחות הטיסה ערך עליון ואינה מתפשרת בנושא, קלה כחמורה”.