‘הם משקרים; מבצעים בלב איראן’: יוסי כהן חשף הפעילות נגד הגרעין

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן: "המשטר באיראן קורא להשמדת מדינת ישראל והוא המממן של הטרור בעולם" • הדף את הפייק של לפיד: "כראש המוסד עשינו הרבה מבצעים שנעשו כנגד תוכנית הגרעין האיראנית" • נשיא איראן: אין חזרה להסכם בלי סגירת החקירה של סבא"א
חרדים 10
ב' אלול התשפ"ב / 29.08.2022 13:20

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן הזהיר היום (שני), באירוע לציון  125 שנים לקונגרס הציוני העולמי, כי המשטר האיראני משקר לעולם באשר לתוכניותיו הגרעיניות – והבטיח כי ישראל תעשה את כל הדרוש כדי לעכב ולמנוע מהאיראנים לבנות פצצות אטום שיאיימו על מדינת ישראל.

רוצה לדעת אם הפרטים שלך נכונים בפנקס הבוחרים? כאן תמצא תשובה

באירוע בבאזל אמר כהן: ”המשטר באיראן הוא המממן העולמי של הטרור בעולם. הממשל הזה קורא להשמדת מדינת ישראל מהמפה. איראן מנסה לכתר את ישראל מהדרום בעזה דרך הצפון בסוריה ובלבנון. היא מאמנת ומממנת ארגוני טרור. הממשל מאפשר לארגוני טרור לשלוח לעבר ישראל אלפי טילים”.

כהן סיפר: ”במהלך תפקידי כראש המוסד עשינו הרבה מבצעים שנעשו כנגד תכנית הגרעין האיראנית, כולל בלב ליבה של איראן”.

הוא הוסיף: ”המשטר האיראני משקר לכל העולם ואנחנו הוכחנו זאת כשהבאנו אלפי מסמכים מהארכיון האיראני, מסמכים שהוכיחו כי האיראנים שיקרו לסבא”א. היום בבוקר, כשיש שיחות על הסכם גרעין עם איראן, אני יכול להבטיח שישראל תעשה את כל הדרוש כדי לעכב ולמנוע מהאיראנים לבנות פצצות אטום שיאיימו על מדינת ישראל”.

ראש המוסד לשעבר התייחס גם להסכמי אברהם: ”עבודת המוסד איננה רק איסוף מודיעין אלא גם קידום השלום. ראינו את התוצאות האלו בחתימת הסכמי אברהם, אני מתפלל שעוד אומות מהאזור שלנו יצטרפו לטרנד השלום”.

נשיא איראן איבראהים ראיסי אמר היום כי אין טעם לדבר על חידוש הסכם הגרעין – אם לא תופסק החקירה שהסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית מנהלת בעניין שרידי האורניום שנמצאו באתרים לא מוכרזים באיראן.

במסיבת עיתונאים לציון שנה בתפקידו, איים ראיסי על ישראל ואמר, כי אם תנסה לממש את איומיה להשמיד את תכנית הגרעין של ארצו – היא תראה אם יישאר משהו מן המשטר הציוני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות