‘מדיר שינה’: סמוטריץ’ מסביר למה אין ל’גוש נתניהו’ סיבה לחגוג

חרדים 10
|
ב' אלול התשפ"ב / 29.08.2022 12:26
יו”ר הציונות הדתית על היעד של 61 מנדטים: “צריך לראות מה עושים כדי להביא שניים-שלושה מנדטים שיושבים על הגדר. אנחנו חייבים לראות איך אנחנו נגיע אליהם. אנחנו בצומת דרכים קריטית לעתיד המדינה” • “העובדה שהתחברנו מייצרת מציאות שבה יש אפס השקעה ואנרגיה בתוך הגוש”

בחירות 2022: ח”כ  בצלאל סמוטריץ’, שוחח היום (שני) עם אראל סג”ל וחיים לווינסון ב-103FM והתייחס גם לסקר המנדטים שפורסם היום, המעניק לציונות הדתית 12 מנדטים.

רוצה לדעת אם הפרטים שלך נכונים בפנקס הבוחרים? כאן תמצא תשובה

“צריך לזכור שעדיין אין 61 למחנה הלאומי וזה מה שצריך להדיר שינה מעיניי כולנו. העובדה שהתחברנו מייצרת מציאות שבה יש אפס השקעה ואנרגיה בתוך הגוש. כולנו צריכים להפשיל שרוולים ולראות איך אנחנו מגדילים כמה שיותר, צריך גם לראות מה עושים כדי להביא שניים-שלושה מנדטים שיושבים על הגדר. אנחנו חייבים לראות איך אנחנו נגיע אליהם ולהסביר להם את קושי השעה.

“בסוף, קשה מאוד לאחוז את החבל משני קצותיו. ציבור שהוא מאוד אידיאולוג, קשה לו להתכנס למכנה משותף רחב, כל אחד רוצה את הקצה של החידוד שלו, יש מכנה משותף ענק, יש לא פעם ויכוחים על דרך, סגנון חיים, ועדיין העיסוק בזה רע מאוד. חוסר היכולת להתעלות מעל השיקולים האלה, המטרה היא להבין את זה ולפתור את זה, לא ללכת עם הראש בקיר.

“אני חושב שהדרך לפתור את זה היא להסביר כמה אנחנו בצומת דרכים קריטית לעתידה של מדינת ישראל. בואו נוודא שאנחנו מונעים ממשלה של לפיד עם המשותפת ומקימים ממשלה לאומית, בתוכה נחזור להתווכח. הרי יש וויכוחים ביני לבין החרדים, לליכוד, אבל יש מכנה משותף מספיק רחב – בואו נמנע את הסכנות, נגיע לחוף מבטחים ואחר כך נמשיך לדון ולהתווכח”.

על הפריימריז בציונות הדתית, והפגישה בביתו של נתניהו ביום שישי האחרון סיפר: “זה באמת יותר פשוט מאיך שזה נראה, סיימנו את הפריימריז שבוע שעבר, היכולת בסופו של יום, גם אם זה יקח זמן לכנס חזרה את הציונות הדתית לבית פוליטי אחד, עוברת דרך הליך דמוקרטי פתוח. 25 אלף מתפקדים זו הבעת אמון גדולה אבל לא מספיקה, אני מקווה שבשנים הקרובות עוד ועוד אנשים יצטרפו. כשאתה נותן לכולם יכולת להשפיע, להצביע, להתפקד ולהתמודד אתה אומר לכולם ‘נשים בצד את כל המחלוקות’.

“סיימנו את התהליך הפנימי בתוכנו ובחרנו נבחרת מצוינת, ואז דיברתי עם נתניהו ואמרתי לו, שאני חושב שהכניסה שלו יכולה להועיל כדי לסגור את זה. בעיניי העובדה שמנהיג המחנה נכנס ועוזר כאן, העובדה היא שזה הצליח להביא את זה לסגירה. נדמה לי שגם איתמר וגם אני כל אחד בחוויה שלו וויתר, רצה שהדברים יראו אחרת, אבל זה בסדר, זה טבעו של מו”מ פוליטי”.

על הצטרפות יו”ר רע”ם לקואליציה של בנט-לפיד אמר: “אין ספק שעבאס עשה צעד גאוני, בעיקר ביכולת שלו לעבוד עליך ועל אחרים בחברה הישראלית, להחביא את המניעים האמיתיים שלו. מפלגה אסלאמית רדיקלית, קיצונית, שבשאיפה שלה מבקשת להשמיד אותנו ונוקטת בטקטיקה אופיינית לאחים המוסלמים ולתנועה האסלאמית בכל מקום בעולם. אני יודע שהדת שלו סותרת לחלוטין את השאיפות הלאומיות שלנו כעם יהודי שרוצה לחזור ארצה ולהקים מדינה עצמאית וריבונית משלנו. שאיפתו לחסל את הפרויקט הציוני והוא מנסה דרך הקואליציה לצבור כוח”.