חריג: הוסרה הכשרות ממפעל ‘ביגה’ שמספק מאפים לעשרות מסעדות

רבנות חיפה הסירה את הכשרות ממפעל 'ביגה' המייצר מאפים ולחמים לרשת סניפי בתי הקפה של 'גרג' ו'ביגה' • בין הסיבות להחלטה: הדלקת התנור על ידי אדם שאינו יהודי • המסעדות יצטרכו למצוא ספק חדש מהבוקר
יוסף גרינבוים
ב' אלול התשפ"ב / 29.08.2022 00:49

החלטה שתשפיע על עשרות מסעדות בארץ: בצעד חריג מחלקת הכשרות של חיפה של הרבנות הראשית הודיעה לבעלי מפעל ‘ביגה’ בעיר,  כי לאחר התראה הוסרה תעודת ההכשר מהמפעל, זאת בשל ליקויי כשרות. כך דיווח חנן גרינווד ב’ישראל היום’.

רוצה לדעת אם הפרטים שלך נכונים בפנקס הבוחרים? כאן תמצא תשובה

לטענת הרבנות, ישנן חמש סיבות להסרת התעודה: הדלקת תנור על ידי אדם שאינו יהודי; נגיעות של חרקים ומעופפים שונים במחלקה ללא גלוטן; חוסר הפרדה בתבניות בין פרווה לבשרי – ומציאת תבניות משני הסוגים במאפייה והקונדיטוריה, חוסר משמעת בקרב העובדים בנוגע לנהלי ההפרדה והכשרות, וכן קמחים שנמצאו בקופסאות אחסון בסוף יום העבודה שלא הוכנסו לאחסון.

מדובר במפעל בבעלותו של יאיר מלכה, המנכ”ל והבעלים של רשת מסעדות גרג, שמספק מאפים ולחמים למסעדות הרשת.

גורם ברבנות הראשית אומר, כי ההשלכות להחלטה על הסרת תעודת הכשרות משמעותיות – מכיוון שכבר מהבוקר (שני) יצטרכו ברשת גרג למצוא ספק לחם חלופי על מנת להמשיך להחזיק בתעודת כשרות.

יצוין,  כי לצד תעודה של הרבנות מחזיק המפעל גם בכשרות של בד”ץ בית יוסף. אך על פי נהלי הרבנות, לא ניתן לקבל תעודת כשרות מבד”ץ ללא תעודת כשרות של הרבנות הראשית.

לצפיה במכתב המלא – לחצו על תמונה

במכתב ששלח אילן מלכה, מנהל מחלקת הכשרות במועצה הדתית בחיפה, לרן בן דוד וליאיר מלכה, הוא הודיע על הסרת תעודת ההכשר לאחר התראה.

“בהמשך להודעתי מה-15 באוגוסט בדבר הכוונה להסיר את תעודת ההכשר, מאחר ובמועד שנקצב לא תיקנת את ליקויי הכשרות שצויינו במכתב ההתראה, ומכיוון שמהתנהלותכם ניכר כי אין בכוונתכם לשתף פעולה עם המשגיח ומפקח הרבנות לתיקון הליקויים, על כן החלטתי להסיר את תעודת ההכשר”.

בהודעה נאמר עוד: “עם קבלת הודעה זו עליך להסיר כל סממן כשרות שמופיע בעסק על גבי שילוט, פרסום או בכל דרך שהיא ברחבי האינטרנט, התפריטים, האבזרים למשלוחים, פלאיירים ומגנטים”.

העתקים למכתב זה נשלחו גם לרבנים הממונים על רבנות חיפה, ראש המועצה הדתית משה דגן, ראש אגף הכשרות הרב רפי יוחאי ואישים נוספים.

ממנכ”ל מפעל ביגה ומסעדות גרג, יאיר מלכה, לא נמסרה תגובה עד פרסום הידיעה – והיא תפורסם כשתתקבל.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה?
    29/08/2022 18:07
    פנחס
  1. הרבנים ראו ואמרו וזהו מה שייך תגובה

  2. תגובה???
    29/08/2022 18:29
    פנחס
  3. מה שייך תגובה שתי צדדים?הרבנים ראו והחליטו