ליברמן ביקש להוציא צווים למורים – לפיד ושאשא ביטון יצאו נגדו

אריה ריבקינד
|
א' אלול התשפ"ב / 28.08.2022 16:39
בזמן שמזכ”לית הסתדרות המורים מנהלת דיונים עם אנשי האוצר, ליברמן סיפר לעיתונאים כי כבר פנה לפרקליטות להוציא צווי מניעה נגד השביתה • שרת החינוך יצאה נגד, אך ליברמן טען כי גם משרד האוצר צד בסכסוך • גם לפיד לא אהב את הצעד של ליברמן

ארבעה ימים לפתיחת שנת הלימודים: שר האוצר אביגדור  ליברמן הודיע היום (ראשון) כי משרדו פנה לפרקליטות בבקשה להגיש צווי מניעה נגד השביתה של הסתדרות המורים ב-1 בספטמבר.

רוצה לדעת אם הפרטים שלך נכונים בפנקס הבוחרים? כאן תמצא תשובה

“אנחנו ממשיכים במשא ומתן, ננהל אותו עד הצלצול הראשון. יש צמצום פערים, אך הם משמעותיים”, אמר ליברמן בתדרוך לעיתונאים.

ליברמן ציין, כי משרדו יכול להוציא את הצווים כי הוא צד בסכסוך השכר. הוא התייחס לטענותיה של מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, שאמרה ברשת ב כי משרד האוצר מתדרך נגדה.

ליברמן הגיב כי הוא עוסק בתקציבים ולא בטרור.

באשר לארגון המורים, השר אמר כי משרדו סיכם מולם את כל הפרטים, ואינו מבין מדוע הם מעוניינים בשביתה. “נפגשתי עם רן ארז ושאלתי אותו מה מפריע לו. הוא אמר לי סעיף אחד. אמרתי יש לך אותו. הוא ביקש יום לחשוב ומאז עבר עוד יום והוא שלח לי מסמך עם 29 סעיפים. אני לא יודע מה העיקר שם, אבל העיקר זה ענייני תשומת לב וכבוד”.

במקביל, נפגש ליברמן עם ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, שאמר לאחר פגישתו עם שר האוצר: “אבחן את נושא צווי המניעה, מבקש מהצדדים למצות את המשא ומתן תחילה”.

בתגובה לדברי ליברמן, תקפה שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון: ״מי שמבקשים צווי מניעה, בזמן בו יושבים הצוותים מכל הצדדים למו״מ כדי להגיע להסכמות שיביאו לפתיחת שנת הלימודים כסדרה – מוכיחים שאינם מעוניינים להגיע להסכם, ולא מתעניינים בעתידה של מערכת החינוך ועתיד הילדים”.

מזכ”לית הסתדרות המורים תקפה היום את נציגי האוצר ואמרה כי הם פועלים בצורה כוחנית ובריונית. בריאיון לאסתי פרז בתוכנית בחצי היום ברשת ב אמרה: “הם עוסקים יותר בתדרוכים ולא במשא ומתן. אני רואה בזה כמו טרור כלפיי, כלפי בעלי ומשפחתי – אבל אני לא אכנע”.

“משרד האוצר רוצה לעשות הסכם ומצד שני מאיים בצווי מניעה, שלא יפחיד אותנו. זו תהיה בושה וכלימה אם ילכו לבית הדין להוציא צווי מניעה במטרה להביא את עובדי ההוראה בכוח ללמד”, הוסיפה. “ראש הממשלה דיבר איתי פעמיים בטלפון, אמר שעובדי ההוראה חשובים לו מאוד, הוא יצטרך להתערב באופן אקטיבי”.