בכירה ב’העבודה’: שביתת המורים? ודאי שמוצדקת. נותנת להם גיבוי

חברת הכנסת נעמה לזימי שוחחה עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר והסבירה מדוע היא תומכת בהסתדרות המורים במאבק הממושך נגד משרד האוצר - על העלאת השכר לצוותי ההוראה, ולמה יאיר לפיד רוצה איחוד בין מפלגתה למרצ
חרדים 10
א' אלול התשפ"ב / 28.08.2022 13:46

ה־1 בספטמבר מתקרב בצעדי ענק, אך עדיין טרם ברור האם שנת הלימודים תפתח כסדרה.

רוצה לדעת אם הפרטים שלך נכונים בפנקס הבוחרים? כאן תמצא תשובה

הבוקר (ראשון) שוחחו אראל סג”ל ויריב אופנהיימר ב-103FM עם חברת הכנסת נעמה לזימי מהעבודה, אשר הסבירה מדוע היא תומכת בהסתדרות המורים במאבק הממושך נגד משרד האוצר על העלאת השכר לצוותי ההוראה.

לזימי: “בוודאי שהשביתה מוצדקת. בלי שביתה – מישהו ייתן פה משהו? מערכת החינוך בקריסה, אם אין מנוס, הם צריכים לאיים בשביתה”. לצד זאת, הוסיפה כי היא מקווה שהדרג הפוליטי והמקצועי “יתאפס על עצמו ויבין שזו שביתה שיכולה להימנע”.

היא הבהירה: “אני חושבת שעתיד הילדים שלנו מצדיק גם פעולות לא פשוטות, וזה שרוצים לשחוק את שכר המורים בביטול כל מיני הסדרים חשובים, זאת בעיה. יש פה אוצר שהולך הפוך, כאילו מתעלם מהנשירה והנטישה ההמונית. אני אתן גיבוי למי שמחנכים את הילדים שלי”.

על הטענות לפיהן המשבר בחינוך והשיקולים של יפה בן דויד הם פוליטיים – תקפה: “שיח מזעזע בעיניי, מסע הדה לגיטימציה וההכפשה שהאוצר מנהלים כנגד מורים ומורות, והניסיון לשסע בין מורים ותיקים לצעירים זה פשוט בושה”.

היא  מתחה ביקורת על האוצר גם מול מחאת המתמחים, וטענה: “הגיע הזמן שנבחרי הציבור יעשו לטובת הציבור גם כשזה לא נוח ואני כזו. זה חמור בעיניי, שכשכבר מגיעים לסיכום, אז האוצר תוקע הסכמי שכר פעם אחר פעם לאורך כל השנה, לא מאפשר לדרג הפוליטי לעשות מהלכים, ובמקביל, אנחנו פשוט מסבירים להם שכל הסכם שכר ‘לא העת ולא עכשיו’, אז מתי כן?”.

בהמשך, התייחסה מספר 2 בעבודה לאפשרות של שיריונים במפלגה: “אין לי עמדה עקרונית נגד שריון, אף פעם לא הייתה לי, אבל השאלה היא מי השריון. תמיד זה צריך להיות קודם מה הערך המוסף, האם זה משפר את הרשימה, ומרב היא אישה מאוד שקולה בנושא הזה”.

לזימי הגיבה גם לקריאתו של יאיר לפיד לאיחוד בין מפלגתה למרצ: “ברור לי למה לפיד רוצה בזה, ברור לי שיותר נוח לו שמאל קטן, מצומק ומאוחד ו’לשתות’ את כל המנדטים של כולנו וממשלה עם פחות עמדות.

“בסופו של יום, בעשירייה של מפלגת העבודה יש יותר נשים מכל גוש ביבי. גוש שפשוט מחק את הנשים מהמרחב, מהפרלמנט, מהאפשרות להשפיע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות