חרג מ’דף המסרים’? לפיד נזף בראש המוסד בגלל המתקפה על ארה”ב

אחרי המתקפה החריפה של ראש המוסד דדי ברנע על האמריקנים: יאיר לפיד המופתע ערך עמו שיחת נזיפה • לפיד דרש הבהרות בשל חריגה מ"דף המסרים הישראלי"
אריה ריבקינד
א' אלול התשפ"ב / 27.08.2022 23:40

שיחת נזיפה? בעקבות המתקפה החריפה של ראש המוסד, דוד (דדי) ברנע, על ארצות הברית בשל הדהירה לחתימה על הסכם גרעין חדש, ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד זימן שלשום את ברנע לשיחת הבהרה – בשל חריגה מ”דף המסרים הישראלי” בנוגע להסכם.

רוצה לדעת אם הפרטים שלך נכונים בפנקס הבוחרים? כאן תמצא תשובה

לפיד הופתע מהתדרוך שערך ראש המוסד נגד האמריקנים שכן, שלושה ימים לפני כן עבר דף המסרים אל לשכת ראש הממשלה.

לפי דיווח בחדשות 12, מה שהפתיע את לפיד הייתה ההתנהלות הבאה: ב-11 בבוקר תדרך ראש המוסד את העיתונאים עם מידע שאותו היו אמורים לפרסם בשעה 20:00, בזמן מהדורות החדשות. לכן, לפיד מאוד הופתע לראות את ההאשמה החריפה של ראש המוסד כלפי האמריקנים.

המסרים בתדרוך החריג לעיתונאים שהעביר ראש המוסד לא מנוגדים לחלוטין מהמסר של לשכת לפיד, אך די שונים מהתמונה אותה ניסו לצייר בלשכת ראש הממשלה.

שני דברים שחרגו בדברים מהמדיניות הישראלית הם הביקורת הישירה על ארצות הברית, וכן סוגיית התיקים הפתוחים של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית – דבר שישראל דווקא מתעקשת לגביו ווידאה מול הממשל האמריקני שאלו יישארו פתוחים.

זמן קצר לאחר מכן לפיד התקשר לראש המוסד, לשיחת נזיפה או הבהרה – שבה דרש לדעת מהיכן הגיע התדרוך הלא מתכונן.

שלשום פורסמו דבריו החריפים של ראש המוסד, אותם אמר ב”פגישות שקיים לאחרונה עם גורמים”,  כי הסכם הגרעין נותן לאיראן למעשה רישיון כדי להגיע לחומר גרעיני שיאפשר לה להגיע לפצצה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות