שוחרר הביתה: “מ”מ ימינה או שמאלה והסיפור היה נגמר אחרת”

ברוך גלוק, חתן חסיד סאטמר, שנפגע מירי בצווארו ובידו בפיגוע בעיר העתיקה, שוחרר מ'הדסה' לאחר מספר ניתוחים - והמריא לארה"ב • ראש יחידת הטראומה: "צוות גדול טיפל בו בהצלחה עד שהתייצב" • אמו: "יש לנו אירוע משמח להתכונן אליו - החתונה שלו בעוד פחות מחודשיים"
תמי גיל
א' אלול התשפ"ב / 27.08.2022 22:10

ברוך גלוק בן ה-20, חסיד סאטמר, נפצע באורח בינוני בפיגוע הירי לפני שבועיים במעלה השלום בעיר העתיקה – ופונה לטיפול בהדסה. ברוך הוא תושב ברוקלין  שהגיע בימי ‘בין הזמנים’ לביקור בישראל, תוך כדי ההכנות של משפחתו לחתונה שלו.

רוצה לדעת אם הפרטים שלך נכונים בפנקס הבוחרים? כאן תמצא תשובה

ברוך  נפגע מירי בצוואר וביד ופונה ל’הדסה’. מאז טופל על ידי צוות רב תחומי של מומחי טראומה ורפואה דחופה בהדסה הר הצופים ובעין כרם, כירורגים, צוות חדר ניתוח, כירורגיה פלסטית, נוירוכירורגיה, ריפוי בעיסוק ופזיותרפיה, אורתופדים, מרדימים ומומחי טיפול נמרץ, צוות אנגיוגרפיה, אאג, וכירורגיית כף היד והשירות הסוציאלי שליווה אותם כל העת.

אחותו בת ה-18 ששהתה עימו על רצפת האוטובוס בעת הפיגוע וניצלה מכל פגיעה ואמו גיטי, לא עזבו את מיטתו לאורך השבועיים האחרונים.

עם שחרורו, לאחר שנותח בידו ובצווארו – אמרה אימו גיטי: “הטיפול כאן בהדסה היה מעל ומעבר ואני מודה לצוות הרפואי כולו. האמבולנס לוקח אותנו לשדה התעופה, שם יפגוש את אביו שנפגע אף הוא, ושניהם יאושפזו יחד בבית חולים בניו יורק להמשך תהליך ההחלמה.

“יש לנו אירוע משמח להתכונן אליו – החתונה של ברוך בעוד פחות מחודשיים ואני יודעת שהטיפול כאן בהדסה הוא הבסיס לריפוי המלא שלו”.

ראש יחידת הטראומה בהדסה עין כרם, ד”ר מיקלוש באלה, סיכם את הטיפול בברוך: “הפגיעה של ברוך בצוואר שילבה פגיעה וסקולרית יחד עם פגיעות עצם, חוליות ועצבים, ובנוסף פגיעת יד שהייתה עלולה להשפיע עליו בטווח הרחוק.

“מילימטר אחד ימינה או שמאלה בצוואר, והסיפור היה נגמר אחרת לגמרי. הוא טופל על ידי צוות גדול בהדסה שטיפל בו במסירות ובהצלחה ושוחרר להמשך טיפול בארצו כשהוא יציב וחזק יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות