עבאס מאיים על נתניהו: יש לי המון ראיות • קיש: הוא משקר, שיפרסם!

יו"ר רע"ם זועם על הקמפיין של הליכוד וטוען כי מדובר ב"הסתה נגד רע"ם וחברי הכנסת הערבים. תבוא העת שנגיב לכל ההסתה הזאת" • הליכוד בתגובה: "הליכוד לא הסכים ולעולם לא יסכים לכלול את האחים המוסלמים בממשלה" • יואב קיש: "עבאס ממשיך לשקר, מוזמן למכונת אמת"
אריה ריבקינד
א' אלול התשפ"ב / 27.08.2022 21:36

יו”ר רע”ם מנסור עבאס תקף הערב (מוצאי שבת), בתכנית ‘פגוש את העיתונות’, את בנימין נתניהו וטען כי הוא מנהל נגד רע”ם והח”כים הערבים קמפיין הסתה שבו הוא מאשים אותם בתמיכה בטרור.

“תבוא העת שנגיב לכל ההסתה הזאת”, אמר בריאיון לירון אברהם. “נתניהו שניהל אתנו מו”מ יוצא בסרטונים ומאשים אותנו שאנו תומכי טרור כאילו אין רשויות אכיפה. אם היינו תומכי טרור היינו במקום אחר לגמרי”.

הוא סיפר: “לפני יומיים נזכרתי במשהו. כאשר פורסם שנתניהו אירח את סמוטריץ’ ובן גביר בבית שלו בקיסריה, נזכרתי שגם אני הוזמנתי לשם על ידי נתניהו ויואב קיש. הכתובת של הבית שלו נמצאת אצלי בוואטסאפ”.

“יש לי המון ראיות”, טען יו”ר רע”ם. “אני בדרך כלל לא מדבר או חושף שיחות פוליטיות או התכתבויות פוליטיות, אבל כאשר נתניהו ממשיך להסית יום יום נגדנו – יש גבול לאן הוא רוצה להוביל אותנו. הוא פוגע בזכות הדמוקרטית והאזרחית שלנו להיות שותפים ומשפיעים”.

עבאס לא שלל לחלוטין תמיכה בנתניהו לראשות הממשלה.

“אני מקווה שנצליח להשיג רוב ושנקים ממשלת שינוי. מי שיעמוד בראשה זה בהתאם לתוצאות הבחירות”, אמר. “יש צד שהושיט לנו יד ויש צד שניהל אתנו מו”מ, אני לא שוכח את זה. אבל כרגע פנינו הם לגוש השינוי”. הוא הוסיף: “אין לנו עניין לפסול אף אחד, אף מפלגה”.

עבאס התייחס גם לפרסום של מוחמד מג’אדלה, על כך שהרשות הפלסטינית מנסה להתערב בבחירות בישראל ובכיר ברש”פ נפגש עם יו”ר הרשימה המשותפת איימן עודה וחברי הכנסת טיבי ואבו-שחאדה. לדבריו, לא ראוי שכל גורם זר שהוא לא אזרחי יתערב בבחירות בישראל ובתוך החברה הערבית. “רע”ם לא הייתה ולא תהיה חלק מכל מגע שהוא מעבר לגבול, נקודה”, הבהיר.

את האפשרות לאיחוד עם הרשימה המשותפת שלל מכל וכל. “זה לא נמצא על הפרק כי האג’נדה שם זה של כיסאות, האג’נדה שלנו זה של שותפות פוליטית”.

על כך שאיימן עודה כינה אותו “ערבי מחמד”, אמר עבאס: “לדעתי זה נובע מהתסכול ותחושת הכישלון. אין לו עוד מה לתרום בחברה הערבית ולפוליטיקה באופן כללי ולכן הוא פוזל לכיוון של השמצות”.

מהליכוד נמסר בתגובה למנסור עבאס: “בניגוד ליאיר לפיד שסגר ממשלה עם רע”מ והרשימה המשותפת, הליכוד לא הסכים ולעולם לא יסכים לכלול את האחים המוסלמים בממשלה.

“העובדה היא שב-2019, כשהימין היה עם 60 מנדטים, רה”מ לשעבר נתניהו סירב להצעות של מנסור עבאס לתמוך בהקמת ממשלה בראשות הליכוד ולכן הלכנו לבחירות.

“הבחירה בבחירות הקרובות היא ממשלה לאומית יציבה ל-4 שנים בראשות הליכוד, או ממשלה של לפיד עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת”.

ח”כ יואב קיש הגיב: “מנסור עבאס ממשיך לשקר. יש לו אישור, שיפרסם כל מה שיש לו. לא היה שום מסמך ומשא ומתן מלבד על החוק לבחירה ישירה. מוזמן למכונת אמת. שבוע טוב ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות