צפו: לינץ’ מחריד של פורעים ערבים ביהודי סמוך לקבר שמואל הנביא

חייים טוויל
|
כ"ט אב התשפ"ב / 26.08.2022 16:39
תיעוד מרתיח: פורעים ערבים מבצעים ניסיון לינץ׳ ביהודי שאחז בדגל ישראל והוטח אל הריצפה, סמוך לקבר שמואל הנביא • ולוחמי מג”ב שהיו במקום? לא עושים כלום • כתב חדשות 13: “ערבים תוקפים יהודי כי הניף דגל סמוך לחיילים! הזוי!”

ערבים ופעילי שמאל קיצוני, בהם גם ח”כ עופר כסיף, לצד ערבים הגיעו בצהרים שישי אל קבר שמואל הנביא – והפגינו במקום עם דגלי אש”ף.

במהלך עימות שהתפתח במקום עם מפגינים יהודים מהימים, הפורעים הערבים תקפו באכזריות יהודי שהניף דגל ישראל.

בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראים הערבים מכים באכזריות את היהודי שהוטח אל הרצפה – ובועטים בו.

שוטרי מג”ב שנכחו במקום לא הגיבו מיד, ואחרי שניסו לעצור את תוקפים נפגעו גם הם.

היהודי שהותקף הגיש תלונה ב’מגרש הרוסים’.

כתב ‘ידיעות אחרונות’, לירן תמרי, צייץ: “ככה נראה ניסיון לינץ׳ ביהודי: בשעות האחרונות מפגינים עשרות מפגינים ערבים מחוץ למתחם שמואל הנביא. בתיעוד ניתן לראות כיצד הם תוקפים באכזריות יהודי שמניף דגל ישראל, בועטים בו כשהוא שרוע על הרצפה – לעיני השוטרים”. 

יוסי אלי, כתב חדשות 13 הגיב על התיעוד: “קבר שמואל הנביא! ערבים תוקפים יהודי כשהוא על הרצפה בבעיטות, כי הניף דגל סמוך לחיילים! הזוי!”

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, הגיב: “כבוד לאומי הוא לא מותרות. היעדרו יעלה בחיי אדם. ניסיון הלינץ בקבר שמואל הנביא מזעזע, עשרות ערבים תוקפים באלימות קשה צעיר יהודי אחרי שהניף דגל ישראל כשהוא שרוע על המדרכה והם בועטים וחובטים בו בכל גופו, וכל זה מול שוטרים.

“ממשלת ישראל – כבוד לאומי הוא לא מותרות, ולא משנה מה עמדות שותפיכם כלפי אלימות נגד יהודים – דרושה יד קשה מיד”.

יו”ר עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר: “במדינת ישראל של גנץ לפיד, תוקפים יהודי שמניף דגל ישראל, בועטים בו כשהוא שרוע על הרצפה ועוד לעיני השוטרים וזה עובר בשתיקה, במקום לירות במחבלים ולכתוש אותם.

“בעזרת השם ניתן גב לשוטרים והחיילים שלא יחשבו פעמיים ולא יחששו לירות במחבלים. בכנסת הבאה נקדם את הצעת החוק שיזמתי – חוק חסינות לחיילים והשוטרים. הגיע הזמן לתת ביטחון לתושבי המדינה ולהפסיק את ההפקרות”.

מהמשטרה נמסר בתגובה: במהלך מחאה שהתקיימה בשעות הצהרים בסמוך לקבר שמואל הנביא מצפון לירושלים, התפתחה במקום הפרת סדר שכללה תגרה שבמהלכה הותקפו מספר אנשים. לוחמי משמר הגבול שפעלו במקום, פעלו להדוף את המתפרעים ולהפסיק את האלימות והפרת הסדר במקום. בעקבות המקרה פתחה המשטרה בחקירה.