“דוהרת להסכם שהוא שקר”: ראש המוסד במתקפה חריפה על ארה”ב

ראש המוסד דד ברנע תוקף את ארה"ב בשיחות שקיים: "ההסכם הוא הסכם גרוע שנותן לאיראן רישיון לייצור פצצה" • "אם ישראל לא תפעל - היא בסכנה"
חרדים 10
כ"ח אב התשפ"ב / 25.08.2022 20:19

ראש המוסד דדי ברנע קיים היום (חמישי) תדרוך מודיעיני עם ראש הממשלה – ומתח ביקורת חריפה על ארה”ב  בשל ההסכם המתגבש עם איראן.

רוצה לדעת אם הפרטים שלך נכונים בפנקס הבוחרים? כאן תמצא תשובה

“ארה”ב דוהרת לחתימה על הסכם שהוא שקר גמור”, אמר.

ברנע הוסיף, כי החתימה בלתי נמנעת “נוכח צרכים של ארה”ב ושל איראן”.  לדבריו, “המוכנות האמריקנית לחתום על ההסכם היא בניגוד לשכל הישר. ההסכם יהיה גרוע גם אם ארה”ב תקבל חלק מההערות שלנו”.

לפי גורם ישראלי, ברנע אמר בשיחות שקיים, כי הסכם הגרעין נותן לאיראן למעשה רישיון כדי להגיע לחומר גרעיני שיאפשר לה להגיע לפצצה, וכי אם ישראל לא תפעל – היא תהיה בסכנה.

“יש פה סטנדרט כפול. מצד אחד יושבים בוינה ומתקרבים להסכם – ומהצד השני איראן פועלת ושולחת זרועות טרור נגד האמריקנים ומרמה את העולם”.

לדבריו, בישראל לא מחכים לרגע שבו איראן תחליט לפרוץ לפצצה ונערכים בשורה של פרמטרים כדי לסכל ולשבש את היכולת הזו, ולמעשה למנוע ממנה את היכולת להגיע לנשק גרעיני בהמשך.

“ההסכם הוא הסכם גרוע שנותן לאיראן רישיון לייצור פצצה. המוסד מחויב למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, וכך יהיה. ההסכם לא חל על ישראל וכך גם חופש הפעולה להמשיך ולפעול”.

באשר לסוגיית התיקים הפתוחים של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, ראש המוסד סבור כי הם מהווים “הוכחה שאיראן שיקרה גם תחת ההסכם”. הוא טען כי “אין שום ספק שחתימה על ההסכם לא תשנה את התיקים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות