ה’קול קורא’ פורסם – ו’דגל’ ביטלה מיידית את פגישת המו”מ עם אגו”י

משרד החינוך פרסם הערב את ה'קול קורא' של התכנית שרקחו עם חצר בעלזא - וב'דגל' רתחו וביטלו את פגישת המו"מ של גפני עם פרוש • לפי התכנית, ישולמו לכל תלמיד עד  12,000 ש"ח - פי ארבעה מהיום • גורמים בבעלזא: נחושים להצטרף לתכנית החדשה, לא נבהל מלחצים פוליטיים
אריה ריבקינד
כ"ח אב התשפ"ב / 25.08.2022 19:46

בעקבות פרסום ה’קול קורא’ של משרד החינוך: ‘דגל התורה’ ביטלה היום (חמישי) את פגישת המו”מ שתוכננה להתקיים הערב עם נציגי אגודת ישראל – על רקע האיומים מצד נציגי הציבור הליטאי לרוץ בנפרד בבחירות, במידה ולא יתקבלו דרישותיהם.

רוצה לדעת אם הפרטים שלך נכונים בפנקס הבוחרים? כאן תמצא תשובה

בפגישה היו אמורים להשתתף  משה גפני והמנכ”ל משה שיפמן מטעם ‘דגל’ ומאיר פרוש והמנכ”ל חנוך זייברט מטעם אגודת ישראל.

לחרדים 10 נודע, כי ח”כ מאיר פרוש היה כבר בדרכו לבני ברק, כאשר הגיעה הודעת הביטול.

ה’קול קורא’ של משרד החינוך – תחת הכותרת “קריטריונים לתקצוב תוכנית תוספתית לחיזוק לימודי אנגלית, עברית מתמטיקה במוסדות חרדים לבנים תשפ”ג ואילך” – פורסם הערב למוסדות, והוא מציג את עיקרי התוכנית והזמנה להצטרף: תקצוב לתלמודי התורה, לפי הישגים בלימודי ליב”ה.

מדובר בתוכנית שרקחו נציגי חסידות בעלזא בשיחות עם ראשי משרד החינוך – תקצוב תמורת יעדים. התכנית פורסמה לראשונה על ידי הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין.

על פי ה’קול קורא’, יוענקו סכומי עתק למוסדות החינוך שיסכימו ללמד 3 מקצועות יסוד עם מבחנים, שיהיו תחת פיקוח של המחוז החרדי במשרד החינוך. לפי התכנית, ישולמו לכל תלמיד עד  12,000 ש”ח – פי ארבעה מהתקציב ש’מוסדות הפטור’ מקבלים כיום.

ב’דגל התורה’ מתנגדים לתכנית בחריפות, שכן הם רואים במתווה פרצה חמורה בעצמאות החינוך החרדי, שעלול להקרין על כלל המוסדות החרדיים.

לטענתם, ההצטרפות של בעלזא היא המחסום האידיאולוגי, בו יתמקדו בשיחות המו״מ עם אגודת ישראל – ובגלל התכנית הוצב האיום לריצה נפרדת בבחירות.

נזכיר, כי לפני חודשיים פרסם עיתון ‘יתד נאמן’ בעמוד השער מכתב של ‘מועצת גדולי התורה’ של ‘דגל’, המחזקים את ידי המנהלים והמחנכים במוסדות החינוך שלא נענים לניסיונות השכנוע להצטרף לתוכניות לימוד הליב”ה של משרד החינוך – וקובעים, תוך רמז עבה כלפי בעלזא, כי מי ש”עושים כן מוציאים עצמם מן הכלל”.

מנגד, באגודת ישראל זועמים על ראשי הציבור הליטאי שמנסים להכתיב לחצרות חסידיות בתוך אגו”י כיצד לחנך את ילדיהם.

לכן, על אף המשבר הפוליטי מול ‘דגל’, בבעלזא נחושים לחתום על התכנית – שתזרים הון למוסדות החצר.

גורמים בבעלזא אמרו הערב: יש לנו אישור מהאדמו״ר ונחתום על התכנית, בלי להתחשב בלחצים פוליטיים.

יונתן רייס, יוזם התכנית של משרד החינוך ובעלזא אמר הערב  למשה גלסנר ב’מהדורה המרכזית: “אין בתכנית החדשה שום שינוי במעמד תלמודי התורה. מדובר בסל תוספתי. יש מוסדות שלומדים ממילא ויקבלו תוספת. הצעקה היא רק על הפגיעה במונופול”.

גורם נוסף צוטט על ידי גלסנר: “האדמו״ר נחוש להצטרף לתכנית החדשה של משרד החינוך, גם במחיר של אי כהונת ישראל אייכלר בכנסת הבאה. הדבר היחיד שיכול למנוע זאת – צירוף מיידי לרשת חינוך העצמאי, אך הסיכוי לכך קלוש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות