ההפליה: הנציבה תירתם למאבק שומרי השבת המודרים ממקומות עבודה

מנכ"ל בצלמו נפגש עם נציבת שיוויון הזדמנויות בעבודה כדי לדון בתופעה המתרחבת של 'מודעת דרושים' המצהירות על דרישה לעבודה בשבת • הנציבה הציגה עמדה חד משמעית: נגד כל תופעה של הדרה על רקע דת • "מזמינה את הציבור החרדי לפנות אלי בכל נושא"
יוני גרין
כ"ח אב התשפ"ב / 25.08.2022 19:07

לאחר שבתקופה האחרונה נתקלים דורשי עבודה דתיים וחרדים שוב ושוב ב’מודעת דרושים’, המצהירות על דרישה לעבודה עם זמינות בסופי שבוע וחגים – נפגש היום (חמישי) שי גליק, מנכ”ל בצלמו, עם נציבת שיוויון הזדמנויות בעבודה, עו”ד מרים כבהא.

רוצה לדעת אם הפרטים שלך נכונים בפנקס הבוחרים? כאן תמצא תשובה

מודעות אלו מדירות ומפלות ומנוגדות לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה האוסר אפליה על רקע דת.

את הפגישה יזם גליק, המייצג עובדים רבים שהופלו בעקבות הדרישה לעבוד בשבת.

בפגישה הביעה הנציבה עמדה חד משמעית נגד כל תופעה של הדרה על רקע דת, והצהירה שהנציבות תעמוד לצד כל אדם שחווה אפליה בעבודה – וכי הנציבות תשמח מאוד להוות בית לכל אדם שמודר ממציאת עבודה או שחווה אפלייה והיא מזמינה את הציבור החרדי לפנות אליה בכל נושא.

בפגישה  הוחלט על הרחבת שיתופי הפעולה בין ארגון ‘בצלמו’ לנציבות השוויון, במטרה לקדם נושא חשוב זה ולמגר את התופעה הפסולה של אפליית עובדים מחמת דתם.

שי גליק: “אני מברך את הנציבה עו”ד מרים כבהא שנרתמה למאבק ופועלת מול כל מקרה של אפליה והדרה. לא ייתכן שבמדינת ישראל מדינת היהודים יהודים יחוו אפליה על רקע שמירת שבת. אנחנו קוראים לכל אחד שנחשף למודעת דרושים מפלה לפנות אלינו ולנציבות ולא לוותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות