מגינים על הרופא? ‘כללית’ דרשה ממתלוננת על הטרדה לחתום סודיות

בקופת חולים 'כללית' סירבו להעביר דוח ממצאים לאישה שהתלוננה על הטרדה מצד רופא - אם לא תחתום על מסמך סודיות • איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה: מדובר בהשתקה של המתלוננת • כללית: לפי התקנות, חובת הסודיות חלה על כל הליך הבירור של הממונה
חרדים 10
כ"ח אב התשפ"ב / 25.08.2022 17:08

בקופת החולים ‘כללית’ סירבו להעביר לאישה שהוטרדה, דוח על הבדיקה שנערכה בנושא – כל עוד לא תחתום על מסמך סודיות. כך דווח היום (חמישי) בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב.

רוצה לדעת אם הפרטים שלך נכונים בפנקס הבוחרים? כאן תמצא תשובה

התקרית עליה התלוננה המטופלת התרחשה בסוף שנת 2020, אז הלינה על הטרדה מצד רופא משפחה מאזור הדרום.

כמה חודשים לאחר אותה תלונה, קופת החולים מסרה לה כי מהבירור עלה שלא מדובר בהטרדה לפי החוק, אלא בהתנהגות שאינה הולמת – וכי נערכה לרופא שיחת הבהרה.

האישה ביקשה לקבל את דוח הממצאים של הבירור, אלא שאז אמרו לה ב’כללית’ כי עליה לחתום על התחייבות לסודיות.

בהמשך פנתה האישה למשרד הבריאות ושם, רק לפני כחודש, מסרו לה כי הם מאמצים את הקביעה של קופת החולים באשר להתנהגות שאינה הולמת – אך, לדבריה, לא קיבלה כל הסבר גם מהם.

עדי, שם בדוי, סיפרה בריאיון ב’בחצי היום’ כי הרופא החליט לשבת לידה על המיטה, וביצע דברים שלכאורה הטרידו אותה. “פעלתי בצורה טכנית, כל מה שהרופא אמר לי – עשיתי. הייתי במצב קיפאון”, אמרה.

על ההתנהלות של קופת החולים טענה: “בקופת החולים מסתירים ממני הכול, לא מביאים לי שום מידע. מלבד מסמך על התנהגות שאינה הולמת לא קיבלתי שום דבר”.

באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה אמרו כי התניית קבלת ממצאי הבירור היא שלא על פי תקנות החוק למניעת הטרדה – וכי מדובר בהשתקה של המתלוננת.

עו”ד הלה נויבך מנהלת התחום המשפטי באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית: “לצערנו ראינו בשנים האחרונות לא מעט מקרים של רופאים שהצטברו נגדם תלונות ולכן הדרישה מהנפגעת להסתיר את התלונה היא לא רק השתקה שלה אלא היא גם עלולה למנוע את האפשרות לזהות דפוס של רופאים הפוגעים ומטרידים באופן סדרתי”.

מקופת חולים כללית נמסר תגובה לכאן חדשות: “כל תלונה נבדקת בהתאם לחוק למניעת הטרדה במלוא המקצועית. למתלוננת נמסרה תשובה לאחר השלמת בירור ובדיקת תלונתה. נציין כי התקנות למניעת הטרדה קובעות כי בירור תלונה ייעשה תוך הגנה מרבית על כבודם ופרטיותם של המתלונן, הנילון ועדים אחרים, ובין היתר, לא יגלה אחראי מידע שהגיע אליו במהלך בירור התלונה אלא אם כן הוא חייב לעשות כן לשם הבירור עצמו או על פי דין.

“גם פסיקת בתי הדין לעבודה אימצה את חובת הסודיות החלה על כל הליך הבירור של הממונה. על כן, כל מידע נוסף המבוקש על ידי מתלוננת או נילון מחייב התחייבות על שמירת סודיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות