“דברו איתנו אחרי הבחירות”: לפיד לא שלל ממשלה עם ‘המשותפת’

לפיד על ישיבה יחד עם המשותפת לאחר הבחירות: "המשותפת לא תהיה בממשלה כי היא לא רוצה להיות בממשלה" • על האיחוד בשמאל: "חשוב מאין כמותו" • שקד: "מודה שבכוונתו להקים ממשלת מיעוט שתיסחט על ידי המשותפת"
אריה ריבקינד
כ"ח אב התשפ"ב / 25.08.2022 16:44

ראש ממשלת המעבר, יו”ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד, התייחס היום (חמישי) בפתח ישיבת הסיעה בתל אביב לשאלת הישיבה עם הרשימה המשותפת בממשלה.

רוצה לדעת אם הפרטים שלך נכונים בפנקס הבוחרים? כאן תמצא תשובה

לפיד נשאל לגבי הקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת ראש הממשלה השיב שחוסר רצונה של המפלגה הוא זה שימנע ממנה לשבת בממשלה, אך לא שלל הקמת ממשלת מיעוט עם תמיכה מבחוץ. “המשותפת לא תהיה בממשלה כי המשותפת לא רוצה להיות בממשלה. הם אמרו את זה אלף פעם. אבל אני אומר שוב – דברו אתנו אחרי הבחירות”,

לשאלה איזו ממשלה תקום – אמר יו”ר יש עתיד: “כבר הקמנו ממשלה, לגבי איזו – לא אתייחס עד לתוצאות האמת”.

על האפשרות לאיחוד בשמאל אמר כי הוא תומך באיחוד בין מרצ לעבודה: “חשוב מאין כמותו שיהיה איחוד בין העבודה למרצ לקראת הבחירות. הסקרים היחידים שבהם היו לנתניהו 61 הם סקרים שאחת מהן נפלה מתחת לאחוז החסימה”.

על איחוד אפשרי עם גנץ וסער – אמר לפיד: “אנחנו לא צריכים להתחבר עם אף אחד. המפלגה הגדולה צריכה להוביל את הממשלה”.

בליכוד הגיבו  על דברי לפיד, שלא פוסל הקמת ממשלה שתישען על קולות הרשימה המשותפת: “ללפיד אין איך להקים ממשלה בלי המשותפת, אבל ישראל זקוקה לממשלה לאומית יציבה – ורק הליכוד יכול להקים אותה לארבע השנים הקרובות”.

מפלגת הרוח הציונית מסרה בתגובה לדברים של לפיד על הישיבה עם המשותפת: “לפיד מודה שבכוונתו להקים ממשלת מיעוט הנשענת על הרשימה המשותפת. ממשלת 61 שתיסחט על ידי המשותפת זו ממשלה צרה ורעה למדינת ישראל. רק הרוח הציונית תוביל להקמת ממשלת אחדות, ציונית, יציבה וטובה לישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות