‘שהממשלה תתעורר על עצמה’: 200 רופאים מתמחים שיגרו התפטרות

המתמחים מחריפים את המאבק נגד האוצר: מאות מתמחים וסטאז'רים התפטרו מכ-22 מחלקות שונות מבתי חולים בכל רחבי הארץ • • יו"ר ארגון המתמחים "מרשם": "אם הממשלה חושבת שנהיה שם כדי לפצות על הכשלונות שלה - היא טועה"
חרדים 10
כ"ח אב התשפ"ב / 25.08.2022 16:03

כ-200 רופאים מתמחים מ-22 מחלקות שונות מבתי חולים בכל רחבי הארץ, הגישו בצהריים (חמישי) מכתבי התפטרות.

רוצה לדעת אם הפרטים שלך נכונים בפנקס הבוחרים? כאן תמצא תשובה

ד”ר ריי ביטון, יו”ר ארגון ‘מרשם’, אמרה במסיבת עיתונאים: “אנשים עוזבים כי רע להם והמחיר הוא כבד מנשוא, המצב בלתי נסבל. יש אפשרויות אחרות שפויות יותר”.

לדבריה,  סך הכל ישנם כ-600 מתמחים וסטאז’רים שחתמו על מכתבי התפטרות, אבל בשלב הראשון הם יבצעו תהליך התפטרות מדורג ורק כ-200 מתמחים התפטרו היום. לפי האיום, כל שבוע ביום חמישי בשעה 14:00 יוגשו מכתבי פיטורים.

ביטון הפנתה אצבע מאשימה לעבר משרד הבריאות: “אתם במו ידיכם מביאים למשבר החמור ביותר של מערכת הבריאות. אנחנו מקווים  שממשלת ישראל תתעורר על עצמה לפני שההתפטרות תכנס לתוקף. תעבירו עכשיו את 66 מיליון שקלים לאיוש תקנים לא רק לפריפריה אלא גם לבתי החולים במרכז כפי שהתחייבתם, כדי להוסיף תקנים לרופאים המתמחים ולקצר את התורנויות באורך 26 שעות. תעשו זאת עכשיו ולא אחרי הבחירות. כולנו נושאים עיניים שתפסיקו את העוול הזה”.

נציגי המתמחים הודיעו כי לא ימשיכו לעבוד ללא קיצור התורניות.

ד”ר ביטון: “יש בתי חולים שסירבו לקבל את מכתבי ההתפטרות אבל האיומים עלינו לא מפחידים אותנו יותר. אין לנו מה להפסיד – יצאנו למאבק הזה כדי לנצח בו ויש רק ברירה אחת: לקצר את תורנויות המתמחים”.

אלה המחלקות:  איכילוב – פנימית- א’, ג’, ד’, ה’, ח’, ט’, י’, נוירולוגיה. אסותא – פנימית א’, ב’, ילדים, מלרד, נוירולוגיה. ברזילי – נשים. בילינסון – מלר”ד, פנימית ו’. וולפסון – נשים. הדסה עין כרם – נשים. רמב”ם – ילדים א’ וב’, פנימית ב’ וח’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות