סקר דרמטי: בן גביר ממריא, סמוטריץ’ מתרסק ולא עובר החסימה

חרדים 10
|
כ"ח אב התשפ"ב / 24.08.2022 21:20
ריצה נפרדת תשאיר את סמוטריץ’ מחוץ לכנסת • ריצה משותפת של עוצמה יהודית והציונות הדתית תגדיל את כוחן ל-11 מנדטים • גנץ וסער יורדים • מה עושה זהבה גלאון למרצ? ומה קורה במפת הגושים? • והאם שקד והנדל יתלו את המפתחות ויפרשו, אחרי שלא עברו הערב בארבעה סקרים?

מסקר מכון מדגם בראשות מנו גבע שפורסם הערב (רביעי) ב’מהדורה המרכזית’ של חדשות 12 עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, איתמר בן גביר היה מקבל  9 מנדטים.

לפי הסקר, מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ’ ומפלגת הרוח הציונית של שקד והנדל נותרות מתחת לאחוז החסימה. מרצ מתחזקת ל-6 מנדטים תחת היו”ר הוותיקה-חדשה זהבה גלאון.

הליכוד ויש עתיד ללא שינוי במספר המנדטים, לעומת הסקר הקודם   – 34 ו-23 בהתאמה.

המחנה הממלכתי של גנץ וסער מאבד מנדט ויורד ל-13. ש”ס נותרת עם 8 מנדטים ויהדות התורה עם 7.

מרצ בראשות זהבה גלאון מטפסת ל-6 מנדטים (לעומת 4 בסקר הקודם), ישראל ביתנו, העבודה והרשימה המשותפת עם 5 מנדטים כל אחת. מפלגת רע”ם גם כן מתחזקת במנדט אחד ועומדת בסך הכול על 5 מנדטים.

בעקבות החלטת בן גביר לרוץ בנפרד מהציונות הדתית – מפלגתו של בצלאל סמוטריץ’ נותרה מתחת לאחוז החסימה עם 2.8% מהקולות. מפלגת הרוח הציונית בראשות איילת שקד ויועז הנדל נותרת לאחוז החסימה עם 1.8% מהקולות, לצד המפלגה הכלכלית של ירון זליכה שמקבלת 1.3% מהקולות.

בגלל הכישלון של סמוטריץ’, ‘גוש נתניהו’ יורד ל-58 מנדטים והקואליציה היוצאת עולה ל-57 מנדטים.

במקרה של איחוד בין עוצמה יהודית לציונות הדתית, שתי המפלגות יחד מקבלות 11 מנדטים, כשהן לוקחות מנדט אחד מהליכוד שיורד ל-33. גם מפלגת יש עתיד יורדת במנדט אחד ועומדת על 22. שאר המפלגות נותרות ללא שינוי.

שאלת ההתאמה לראשות הממשלה

על השאלה “מי לדעתך הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה – נתניהו או לפיד” – 45% מכלל המשתתפים במדגם השיבו נתניהו (לעומת 45% בסקר הקודם), 32% השיבו לפיד (לעומת 29% בסקר הקודם), 18% השיבו שאף אחד מהם ו-5% השיבו שהם לא יודעים.

כשהמשתתפים במדגם נשאלו על נתניהו לעומת גנץ בהתאמה לראשות הממשלה, 45% השיבו שבנימין נתניהו המתאים ביותר, 27% השיבו שבני גנץ (לעומת 22% בסקר הקודם), 23% השיבו שאף אחד מהם ו-5% השיבו שהם לא יודעים.

על רקע המשבר בין הסתדרות המורים למשרד האוצר המשתתפים במדגם נשאלו אם לדעתם שנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר.

51% מכלל המשיבים חושבים ששנה”ל לא תיפתח כסדרה, לעומת 32% שחושבים שכן תיפתח ו-17% שהשיבו שהם לא יודעים.

על השאלה מי לדעתך האשם העיקרי במקרה שהמורים ישבתו ב-1 בספטמבר – 32% השיבו משרד האוצר, 28% השיבו הסתדרות המורים, 35% השיבו שניהם באותה מידה ו-5% השיבו שהם לא יודעים.