מרב מיכאלי מקדמת הפעלת רכבת קלה בגוש דן בשבת

שרת התחבורה הנחתה את החברה האחראית לתפעול הרכבת הקלה לבחון את הפעלתה בשבת מיד • מיכאלי: "ההתחייבויות בין לפיד לבנט מנעו זאת עד עתה. אני קוראת לראש הממשלה לא לבזבז את חלון ההזדמנויות ההיסטורי שנפתח" • יצחק גולדקנופף: "מטרתה להתסיס את הציבור"
אריה ריבקינד
כ"ז אב התשפ"ב / 24.08.2022 17:57

שרת התחבורה מרב מיכאלי הנחתה את יו”ר חברת נת”ע, עו”ד מיה ליקוורניק, לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות, על מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות באופן קבוע – “מיד כבר עם הפעלת הקו בחודש נובמבר”.

לטענת מיכאלי, אי-ההפעלה בסופי השבוע תפגע פגיעה משמעותית בציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי.

לדבריה, התשומות העצומות בסך עשרות מיליארדים, המושקעות על ידי המשרד דרך נת”ע בתשתית התחבורתית העתידה להוות את עמוד השדרה של התחבורה בגוש-דן בשני העשורים הקרובים, מצדיקות מיצוי מלא שלה 7 ימים בשבוע לטובת הציבור.

עוד אמרה שרת התחבורה: “ההפעלה של הרכבת הקלה בשבת צפויה גם תועלת משקית רחבה יותר, הצפויה להביא להפחתת יוקר-המחיה של הציבור הנע בגוש-דן, לחיזוק תפקוד המשק, להפחתת הזיהום והשימוש ברכב הפרטי, ומעבר לכלי תחבורה חשמלי ונקי יותר”.

לדבריה, “עד לעת עתה האילוצים הקואליציוניים וההתחייבויות בין לפיד לבנט מנעו זאת אני קוראת לראש הממשלה לא לבזבז את חלון ההזדמנויות ההיסטורי שנפתח לנו ולהצטרף אליי במהלך לשינוי פני התחבורה הציבורית בישראל”.

כעת הנחתה השרה את חברת נת”ע לבחון את האפשרויות ולהציג תוכנית מסודרת שתאפשר את הפעלת הרכבת הקלה בשבת מיד כבר עם הפעלת הקו בחודש נובמבר”.

מועמד אגו”י לכנסת, הרב יצחק גולדקנופף, הגיב: “אין סיבה להיגרר לספינים של שרת התחבורה שכל מטרתה להתסיס את הציבור החרדי. היא לא הצליחה לקדם מאומה במשרדה ולכן אין סיכוי שתצליח לקדם רכבת בשבת.

“כך או כך, זמנה במשרד התחבורה קצר ובעזרת ה’ אחרי הבחירות הקרובות יהיה לה זמן באופוזיציה לעשות חשבון נפש על אזלת ידה וכשלונותיה ונסיונותיה לפגוע בערכים המקודשים לעם ישראל”.

יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ מאיר פרוש, הגיב: “השרה מיכאלי עושה לנו קדימון מה חלילה יקרה אם ממשלת שמאל תעלה לשלטון. אנו נעשה הכל כדי שהנציגות החרדית תהייה גדולה, חזקה ומשפיעה בגוש הימין בכדי לשמור על עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל”.

הוא הוסיף: “כשההישג היחיד של השרה בתחבורה הוא לשנות את הטמפרטורה ברכבת, לא מפתיע שהיא בוחרת להתעלם מהאסונות הטראגיים שארעו בחודש האחרון בדרכים ולנסות להפנות את האש למקומות אחרים”.

ח”כ אורי מקלב: “שרת הכשלונות מחפשת בכל פעם כותרת ופעולות אנטי דתיות במטרה לכסות את הכשלונות. בכל פעם שיש תלונות על קשיים וחוסר תפקוד היא מנסה להסיט את השיח בהודעות מעין אלו.

“אנו נעשה הכל בכדי שמזימה זו לא תצליח עוד לפני מועד הפעלתה של הרכבת. הודעה זו מראה את מסוכנותה של ממשלה זו והחשש ממשלה דומה לזו לאחר הבחירות”.

יו”ר הציונות הדתית ושר התחבורה לשעבר בצלאל סמוטריץ’ תקף את מיכאלי: “שרת תחבורה כושלת, החליטה לרמוס את השבת במדינת ישראל ולפגוע בזהות היהודית של המדינה כחלק מקמפיין הבחירות שלה. הבחירות הקרובות הן על האם מדינת ישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית או חלילה תהפוך למדינת כל אזרחיה שמובלת ע״י השמאל הפרוגרסיבי יחד עם תומכי הטרור. לא ניתן להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות