ליברמן במתקפה: לפיד עושה נזק למאמצים למנוע שביתה בחינוך

המשבר בין המורים למשרד האוצר, הוביל לעימות חריף בתוך הקואליציה • השר ליברמן זועם: לפיד העביר להנהגת המורים מסרים מרגיעים - שעלולים להקשיח את עמדותיהם • על הסכם העודפים שנחתם בין יש עתיד והמחנה הממלכתי: 'לא רציתי לחתום איתם, מדובר במפלגות שמאל'
חרדים 10
כ"ז אב התשפ"ב / 23.08.2022 22:11

9 ימים לפתיחת שנת הלימודים: חוסר ההסכמה על ההתנהלות במשא ומתן בין המורים למשרד האוצר – הוביל למשבר ועימות בתוך הקואליציה בין יאיר לפיד לאביגדור ליברמן, שהצהיר כי לפיד יצטרך לפטר אותו, אם ירצה להתערב בעמדת פקידי האוצר.

מדובר בחילוקי דעות בין ראש ממשלת המעבר ושר האוצר איך לנהל את המשבר במערכת החינוך.

לפי דיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, ליברמן היה בהלם מכך שלפיד החליט להתערב במו”מ, ומכך ששוחח עם מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דויד והעביר לה את המסר ש”הכל יהיה בסדר”, וכי לממשלה חשוב לפתור את המשבר בהקדם האפשרי.

שר האוצר סבור שההתנהלות של לפיד תגרום למורים להקשיח את עמדותיהם במשא ומתן, דבר שיגביר את הסיכויים לשביתה ולדחייה בפתיחת שנת הלימודים.

ליברמן פשוט אומר שלפיד עושה נזק למאמצים למנוע שביתה, מסבירה ליאל.

בישיבת ההנהלה במשרד האוצר התייחס ליברמן למשבר – ואמר:  “לצערי כל האירוע של הסכם השכר המתגבש עם ארגוני המורים הופך יותר ויותר לאירוע פוליטי. מבחינתי כל ניסיון לקבל החלטות בתקופת בחירות מעל ראשם של הדרג המקצועי במשרד האוצר, הוא התערבות פוליטית בלתי חוקית בעליל, והנחייתי לדרג המקצועי היא לא לקבל, לא לחתום ולא להיות חלק מהחלטות מהסוג הזה”.

הוא הוסיף: “כדאי שמי שמנהל מו״מ מהסוג הזה יהיה בעל ניסיון ועצבים חזקים ומי שירצה לכפות הכרעות פוליטיות על הדרג המקצועי, יצטרך לפני זה לפטר את שר האוצר”.

העימות בין לפיד לליברמן החל כבר אתמול, אז  עקצו השניים בציוצים שפרסמו בטוויטר. לפיד כתב: “אני לא אוהב את הדרך שבה מדברים על המורים הוותיקים במשא ומתן הזה”. וליברמן הגיב בעקיצה: “לכל מי שלא בקיא בפרטים, לפי ההצעה שהונחה, כלל המורים, הן הצעירים והן הוותיקים ייהנו מתוספות שכר”.

אבל לא רק המשבר עם המורים מעיב על היחסים בין השניים: הלחץ מפני הבחירות הקרובות, מוביל למתחים בתוך הקואליציה.

בתחילת השבוע לפיד החליט שיש עתיד תחתום על הסכם עודפים עם המחנה הממלכתי של גנץ.

ביש עתיד טוענים שליברמן לא נענה לפניות שלהם ולכן הם נאלצו ביום ראשון לחתום עם גנץ. ליברמן, מצדו, אומר שהוא לא התכוון לחתום על הסכם עם המחנה הממלכתי או יש עתיד, כי מדובר ב”מפלגות שמאל”.

לפי דפנה ליאל, מדובר במערכת בחירות קשה במיוחד עבור ליברמן: אחרי המלחמה באוקראינה יש הרבה מאוד מקהל הבוחרים הפוטנציאלי שלו שלא מרוצים מהדרך שבה הוא התנהל במשבר הזה, ובמקביל לפיד לא יכול להיות הפעם ג’נטלמן ולחלק מנדטים בתוך הגוש שלו – שכן הוא חייב לפתוח פער מגנץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שוב פעם ליברמן נגד המסורת היהודית
    24/08/2022 11:23
    ועד הכשרות
  1. דבר ידוע ואיננו זקוק להוכחות כי בהסתדרות המורים מקפידים על שביתה לחומרה כדרכו מנסה לחבל במסורת.