יוציא את ישראל מלופ הבחירות? זו ההכרזה הדרמטית של בני גנץ

גנץ הציג בישיבת סיעת 'המחנה הממלכתי' את תוכניתו: יידרש רוב של 70 ח"כים לפיזור הכנסת, והכנסת לא תתפזר אם לא יעבור תקציב • "אם לא נתקן – נפקיר את הזירה לסחטנים"
אריה ריבקינד
כ"ו אב התשפ"ב / 23.08.2022 16:02

יוציא את ישראל מהלופ של הבחירות? יו”ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הציג היום (שלישי) בישיבת הסיעה תוכנית “לייצוב שיטת הממשל”

לפי ההצעה של גנץ, יידרש רוב של 70 חברי כנסת לפיזור הכנסת. בנוסף, ובניגוד לנהוג כיום, הכנסת לא תפוזר במידה ולא יעבור תקציב המדינה. הוא הבטיח לפעול גם לקציבת כהונת ראש הממשלה ל-8 שנים, והגבלת הטווח המינימלי בין מערכת בחירות אחת לשנייה, גם אם תכהן ממשלת מעבר.

“היציבות היא ראשית הצירים – בלי יציבות לא נוכל לטפל ביוקר המחיה, בחינוך, באתגרי הלאומיים. הבחירות החוזרות והיעדר היציבות הפוליטית גורמות לשיתוק, לאיבוד אמון הציבור, ולפגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית. משם – הדרך להקצנה, לייאוש, ולפגיעה בלכידות הישראלית קצרה ומסוכנת”.

הוא הבהיר: “אם לא נתקן – נפקיר את הזירה לסחטנים. נגיע למצב שכל שיקלי מלך, כל זועבי מלכה, ואזרחי ישראל שבויים במשחק של קיצוניים.

בנושא החינוך אמר גנץ: “קורא לכנס מיידית ישיבת ממשלה – מוטלת עלינו האחריות להתכנס ולקדם פתרון כהנהגה לצד הדיונים המקצועיים שלא מביאים עד כה לפתרון. דין החינוך כדין הביטחון. אסור להשאיר את ההחלטות ל-31.8”.

שר הביטחון ספד לחכם שלום כהן זצ”ל, לאחר שניחם  את בני המשפחה ב’שבעה’: “בתור כהן, הרב היה מחויב לברך את עם ישראל באהבה. ניכר בו, שהוא בחר לקחת את זה לכל התנהלותו. אני מקווה שמורשתו תמלא במעט את חסרונו עבור תלמידיו ומשתתף בצער משפחתו, אוהביו ותלמידיו הרבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות