הפאניקה של ביבי: נפגש עם פרוש שיציל אותו מהפיצולים

יו"ר האופוזיציה נועד עם ח"כ מאיר פרוש בלשכתו במצודת זאב - ושוחח איתו על הסכנה הגדולה של הפיצולים ביהדות התורה ובציונות הדתית • למרות שליו"ר סיעת יהדות התורה אין ממש דרך לעזור, הפגישה עצמה הייתה ניצחון גדול שלו: סוף-סוף אימת ליצמן התפוגגה מלשכת נתניהו
כ"ו אב התשפ"ב / 23.08.2022 14:49

כשיו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ מאיר פרוש,  הוזמן לפגישה בארבע עיניים עם יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו בלשכתו שבמצודת זאב, הוא חש, מן הסתם, שמחה.

במשך חודשים התאמץ, יחד עם ח”כ ישראל איכלר, להסביר לנתניהו וסביבתו שבסיעת אגודת ישראל פועלים שני פלגים: האחד – פלג יעקב ליצמן-יעקב טסלר (המייצגים את חצרות גור וויז’ניץ), ופלג שני – מאיר פרוש-ישראל איכלר (המייצגים את שלומי אמונים וחצר בעלזא).

זה לא שנתניהו התקשה להבין, אבל לחצים שהופעלו עליו הובילו לחשש מלקיים פגישה נפרדת איתם. אמנם התקיימה פגישה אחת, שנקבעה לאחר תעוזה רבה מצידו, אך מיד לאחריה ‘חטף’ מה שחטף – ובזה תמו הפגישות.

כעת, זה קרה שוב, אבל בגדול.

כנציג ‘הסיעה המרכזית’ של גור באגודת ישראל נכנס לפני כשלושה חודשים יצחק גולדקנוף. ה’בוס’ החדש הוא נעים הליכות וחייכני יותר מליצמן, מסתייג משיטות של טרור, ומחפש ‘להסתדר’ עם כולם (הייתם צריכים לראות פגישות שלו עם אורי מקלב. כמו שני ידידים משכבר הימים. בעבר הם פעלו יחד, בהרמוניה מלאה, בתפקידם בעיריית ירושלים), כך שלנתניהו יש פחות חשש מתגובה גוראית מתלהמת.

מה גם, שהפאניקה בה נתון נתניהו בימים אלה גוברת על כל שיקול אחר.

כדור הרגעה טוב יכול היה לטפל בסיפור, אבל נכון לעכשיו מנסים לטפל בלחצים בדרכים אחרות, משום מה. בסביבת נתניהו יש מי שמסבירים לו כי אין ממה לחשוש, שהאיומים על ריצה נפרדת של  דגל התורה ואגודת ישראל הם ‘הכל דיבורים’ וספינים להשגת יעדים כדי לכבוש מקום ראשון ותפקיד ראשון. אבל, כנראה שמדברים לקיר.

בגזרת סמוטריץ’-בן גביר, העניינים קצת יותר יגעים. שמועות עקשניות טענו בעבר, כי סמוטריץ’ הקשיח עמדות מול בן גביר משום שככה רצו ‘מלמעלה’, כלומר מכיוון נתניהו או סביבתו. שכן, רק זה חסר לנתניהו רגע אחרי שהוא חוגג על כיבוש היעד של 61 מנדטים לגוש, ייתקע עם דרישות פחות הגיוניות של בן גביר.

כעת, כשבן גביר די פגוע והכריז על ריצה נפרדת, לך תכונן שלום בין הפלגים. במצב השברירי היום, בו כל סוג של כיפה דת”לית מחפש לעצמו מפלגה או תת-מפלגה, אכן יש ל’גוש נתניהו’ בעיה.

כשמחברים לכל המהלכים הללו את הפראנויה הידועה של נתניהו – התבהלה בעיצומה.

על זה, בעצם, דן נתניהו עם מאיר פרוש בפגישתם היום. אבל איך פרוש יכול להועיל? לא ברור.

אבל ככה זה: כשאתה מבוהל – אתה נאחז בכל קש.

כעת נותר לבחון האם יצחק גולדקנוף, השחקן החדש על המגרש שכבר נפגש עם נתניהו, יגיב לפגישה בחיוך סלחני, וכך גם ב’דגל’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דגל התורה חיים בסרט
    23/08/2022 20:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מה שמאיר פרוש הוכיח לאורך שנים שהוא אשף פוליטי ויודע להמציא יש מאין…
    אני בטוח שיש לו מס’ שפנים בכובע…
    השאננות של דגל שמשיהו הולך להענות לדרישותיהם עוד תעלה להם ביוקר…