פעוטה שתתה חומר מבעיר פחמים בכנרת: מורדמת עם דלקת ריאות

הפעוטה מחריש בילתה עם הוריה בחוף בכינרת ושתתה את החומר הרעיל - כשהאם "הסתובבה לכמה שניות" • רופא בכיר בבית החולים פדה-פוריה: "יכול להיות שיהיה נזק עצום בדרכי הנשימה והעיכול"
חרדים 10
כ"ו אב התשפ"ב / 23.08.2022 11:50

משפחה מהיישוב חריש שנפשה אתמול בכנרת מצאה עצמה בתוך דקות ספורות בתוך סיוט: התינוקת בת השנה שתתה חומר מבעיר פחמים – ופונתה במצב קשה לבית החולים פדה-פוריה בטבריה.

הבוקר (שלישי) לא חל שינוי במצבה והיא עדיין מורדמת ומונשמת.

ד”ר אחמד אגבאריה, רופא בכיר בטיפול נמרץ ילדים בבית החולים פדה-פוריה, סיפר לחדשות 12: “מדובר בתינוקת בת שנה וחצי שאימה ככל הנראה רצתה להדליק את המנגל עם החומר הדליק והסתובבה לכמה שניות, ואז מצאה את הילדה עם הבקבוק ביד. ככל הנראה מדובר בכמות מינימלית של חומר שהתינוקת שתתה”.

הוא שיחזר: “הם הזעיקו את מד”א והגיעו לבית החולים בסכנה ממשית. העברנו אותה לטיפול נמרץ ילדים והיא כרגע מורדמת ומונשמת עם דלקת ריאות – כנראה חלק מהחומר נכנס לריאות”.

התינוקת צפויה להישאר בהשגחה במצב זה ביממה הקרובה, ולאחריה הצוות הרפואי יבצע בדיקות.

ד”ר אגבאריה: “יכול להיות שהיא תצא מזה בלי שום נזק ויכול להיות שיהיה נזק עצום בדרכי הנשימה והעיכול”. הוא הדגיש: “בתקופה הזו, כשהילדים בחופש והפעוטונים סגורים – לא צריך יותר מכמה שניות כדי שאירוע קטסטרופלי יקרה. צריך לשים לב לכל דבר שהילדים עושים ולהבין שזה יכול לקרות בשניות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות