התנאי של כהנא לצירוף החרדים לממשלת גנץ: הרפורמה בכשרות

המחנה הממלכתי והשר לשירותי דת לשעבר סיכמו: במידה ובני גנץ יקים ממשלה עם החרדים, לא יהיו פשרות בכל הנוגע לרפורמה בכשרות • "ההשתלחות בי התחילה עוד לפני שנכנסתי למשרד הדתות" • מעריך: "אם איילת שקד תעבור את אחוז החסימה - היא תשלים 61 לנתניהו"
אריה ריבקינד
כ"ו אב התשפ"ב / 23.08.2022 11:30

מפלגת ‘המחנה הממלכתי’ הגיעה להבנות מול המועמד במקום 9 ברשימה – השר לשירותי דת  לשעבר, חבר הכנסת מתן כהנא, בנוגע לרפורמת הכשרות בממשלה הבאה.

על פי הדיווח של שחר גליק בגל”צ, המפלגה וכהנא סיכמו כי במקרה ובני גנץ יקים ממשלה עם החרדים, לא יהיו פשרות בכל הנוגע לרפורמה בכשרות והיא תישאר על כנה.

בתוך כך, כהנא התייחס לתדרוכים נגדו מצד המפלגות החרדיות: “ההשתלחות בי התחילה עוד לפני שנכנסתי למשרד הדתות, והייתה קמפיין של האופוזיציה”.

לדבריו, “כשר לשירותי דת עבדתי עם חרדים מכל הזרמים – עם חלקם באופן גלוי, והיו מי שפנו אליי ‘מתחת לשולחן’. לא עשיתי משהו שפגע בהלכה, הכל היה בתיאום עם רבנים וראשי ישיבות”.

גורמים במחנה הממלכתי הגיבו לדיווח: “עמדות המחנה הממלכתי יפורסמו כחלק ממצע המפלגה, ובהסכמים שיקימו את הממשלה הבאה לאחר הבחירות. המחשבה שיש הסכמים בין המפלגה לחברי הרשימה שלה הזויה ומופרכת”.

מועמד המחנה הממלכתי, העריך גם  כי “אם איילת שקד תעבור את אחוז החסימה – היא תשלים 61 לנתניהו”.

ברוח הציונית הגיבו: “לא נשלים 61 לממשלה צרה למי מהצדדים. מוטב שמי שהממשלה היחידה שהוא מציע היא ממשלה צרה עם הרשימה המשותפת לא יתיימר לדבר בשם מפלגות אחרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו
    23/08/2022 15:48
    רפאל
  1. והקב”ה מצילנו מידם