זהבה גלאון בהלם: “יאיר גולן מעיז להגיד עליי שאני לא ציונית?”

זהבה גלאון תקפה את הסגנון של יאיר גולן, היריב שלה במאבק על ראשות מרצ: "אני צריכה להעמיד את עצמי במבחני נאמנות שיאיר גולן מעמיד אותי? מבחני נאמנות זה אצל בן גביר, הוא עושה מבחני נאמנות לשמאלנים ולערבים?"
אריה ריבקינד
כ"ו אב התשפ"ב / 23.08.2022 00:29

מפלגת מרצ תערוך הבוקר (שלישי)  פריימריז לראשות המפלגה: יו”ר המפלגה לשעבר, זהבה גלאון, הגיעה אמש להתארח באולפן ישראל היום ושוחחה עם יהודה שלזינגר ואמיר אטינגר.

גלאון תקפה את הסגנון של היריב שלה במאבק על ראשות מרצ: “יאיר גולן עושה לי דה לגטימציה, ‘זהבה גלאון זה לא בריא הכניסה שלה’. מה זאת אומרת לא בריא הכניסה שלי למערכת הפוליטית? מי מדבר במושגים האלה?”.

לדבריה, הוא עשה לה דה-לגיטמציה אישית כשכינה אותה אשת עבר: “כשהוא הגיע למרצ עם אהוד ברק, לא זכור לי שהוא אמר עליו שהוא איש העבר. אני חושבת שזו אמירה מיזוגנית, שלא לומר גם גילנית”.

גלאון הסבירה את דבריה, לפיהם גולן מביא למרצ שיטות של בן גביר – וענתה לטענות של גולן כי היא לא מגדירה את מרצ כמפלגה ציונית. “אני צריכה להעמיד את עצמי במבחני נאמנות שיאיר גולן מעמיד אותי? מבחני נאמנות זה אצל בן גביר, הוא עושה מבחני נאמנות לשמאלנים ולערבים?

“אני מכריזה על עצמי מהיום שניתנה לי זכות בחירה, אני ציונית, כל ראשי מרצ בעבר היו ציונים. ואני אומרת שאני רואה את עצמי במפלגת שמאל ישראלית, שיש בה יהודים וערבים. אני לא מצפה מעיסאווי פריג’ להגדיר את עצמו ציוני, אז יאיר גולן מעיז להגיד עליי שאני לא ציונית?”.

גלאון סירבה לומר איזה שרה היא תרצה להיות אם מרצ תהיה חברה בממשלה, אך הדגישה כי ביום שאחרי הפריימריז היא תרים טלפון לגולן כדי לשתף פעולה להצלחת מרצ וכי יש לו מקום ברשימה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות