מסע הלוויית נשיא ‘המועצת’, חכם שלום כהן זצ”ל • שידור חוזר

רבבות השתתפו במסע ההלוויה של נשיא 'המועצת' חכם שלום כהן זצ"ל, שיצא בצהרים מישיבת פורת יוסף בשכונת גאולה בירושלים • ספדו: חברי מועצת חכמי התורה, הראשונים לציון, גיסיו הרבנים הגאונים, בניו והגר"ד לאו • אתר חרדים 10 עם שידור חוזר מהלוויה ורגעי הקבורה בסנהדריה
חיים טוויל
כ"ה אב התשפ"ב / 22.08.2022 10:14

מסע הלווייתו של ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ”ל, נשיא מועצת חכמי התורה של ש”ס, שהסתלק הלילה בגיל 91 – החל מעט לפני השעה 14:00 בצהרים.

מיד לאחר פטירתו בשעת לפנות בוקר,  הוצבה מיטתו בהיכל ישיבת ‘פורת יוסף’ ברחוב יוסף בן מתתיהו בשכונת גאולה בירושלים – משם יצא מסע הלוויה לעבר בית העלמין סנהדריה בצומת בר אילן, שם ייטמן לצד רעייתו הרבנית יעל ע”ה.

אתר חרדים 10 העביר בשידור חי את מסע הלוויה וההספדים, באמצעות ‘שיא לייב’ שידורים חיים. 

במסע הלוויה, בראשה עומדים גדולי התורה, רבנים וראשי ישיבות, הספידו חברי מועצת חכמי התורה, הראשונים לציון, גיסיו – האחים הרבנים לבית בן שמעון, בניו, והגר”ד לאו.

במהלך מסע ההלוויה הכריז הגאון רבי שמואל בצלאל, מראשי ישיבת פורת יוסף, כי בנו של חכם שלום זצ”ל – הרב שמעון כהן ימונה לממלא מקומו של אביו בתפקיד ראש הישיבה.

בהספדו אמר הגר”ש בצלאל: “חכם שלום היה לומד בדרכים את חובת הלבבות – ידע אותה בעל פה, זיכך את הגוף שלו. היה בוכה על אהבת ישראל, אהב כל אחד ואחד. הוא היה גדול הדור בבין אדם לחבירו. מעולם לא התלונן לא על סוכר או מלח שחסר בשתיה או תבשיל. וכדי לא לפגוע גם לא שם בעצמו תוספת כדי שלא יפגעו”.

הראשל”צ הגר”י יוסף ספד: “חכם שלום היה שקוע כל כולו בעולם התורה. השכין שלום בין כל המחנה החרדי – ספרדים ואשכנזים. הוא העמיד תלמידים הרבה וכולם אהבו אותו מאוד”.

“הוא עמד לימין מרן האבא במשך שנים והוא זה שלחץ עליו להקים את תנועת ש”ס. מרן האבא חשש, וחכם שלום שכנע אותו להקים את התנועה הקדושה. הכל נזקף לזכותו.

“הפסדנו אותו, הדור כולו הפסיד אותו. אין עם מי להתייעץ, אין ממי לקבל תורה. אדם כזה גדול הולך מאיתנו. כאשר היה צריך להנהיג, ראינו את מורנו איך שמסר את נפשו, לפני כ-12 שנה כשהתעוררה בעיית גיורי צה”ל, היה בתענית. הרב עובדיה היה סומך עליו בכל הנושאים, שמעתי מפיו איך היה משבח אותו ואומר שאפשר לסמוך עליו. התייעצתי איתו רבות בנושאי הרבנות הראשית, כשעשו את חוק  הכשרות או שרצו לעשות את החוק של הגיורים.

“כמה תורה חסרה, חלל גדול נפער בעולם התורה. ריקנות גדולה, חובה מוטלת על כל אחד להרבות תורה”.

מסע הלוויה עבר דרך הרחובות מלכי ישראל, ברנדס, ירמיהו, בר אילן – עד בית העלמין סנהדריה.

לקראת ההלוויה אוטובוסים מכל רחבי הארץ שינעו אלפי מלווים.

וידאו: קבוצת מדברים תקשורת

במסגרת ההיערכויות למסע ההלוויה משטרת ישראל חוסמת  צירים מרכזיים בירושלים.

משטרת ישראל נערכה בכוחות מתוגברים למסע הלוויה.  מאות שוטרי מחוז ירושלים וכוחות תגבור משטרתיים, בפיקוד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, לוקחים חלק במשימות האבטחה, בשמירת הסדר הציבורי והכוונת תנועה – הכל על מנת לשמור על שלום הציבור ולאפשר את קיומו התקין של מסע הלוויה.

בשל חסימות צירי התנועה הצפויים באזור מסע הלוויה ייתכנו עומסי תנועה והנהגים יופנו לדרכים חלופיות.

ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע לאזור משעות הצהריים ועד לשעות הערב שלא לצורך, ולהישמע להוראות השוטרים.

השינויים בהסדרי תנועה:

החל משעות הצהריים המוקדמות (לקראת השעה 13:00), ייחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים:

🔹 רחוב יוסף בן מתתיהו.
🔹 רחוב מלכי ישראל.
🔹 רחוב ברנדס.
🔹 רחוב ירמיהו.
🔹 רחוב בר אילן.
🔹 רחוב שמואל הנביא מכיוון רחוב יחזקאל לכיוון בר אילן.
🔹 רחוב לוי אשכול ייחסם בקטע שבין צומת בר אילן ועד צומת רחוב משמר הגבול.

לתשומת לבכם: הצירים יפתחו לתנועה בהתאם להתקדמות מסע הלוויה ויתכנו שינויים במועד החסימות.

הנחיות לציבור:

🔹לאור צפי הגעה של אלפים רבים המבקשים להשתתף במסע הלוויה, יש לנהוג בסבלנות ולהימנע מדחיפות וממצבי דוחק.
🔹אנו מבקשים מהציבור לנהוג באיפוק, באחריות ולהישמע להוראות השוטרים בכדי לאפשר את קיומו התקין של מסע הלוויה.
🔹חל איסור מוחלט לטפס על גדרות, מרפסות, עצים, מבנים וגגות או להתלות על רכב הנמצא בתנועה כולל רכבי חירום והצלה – ונשמרתם לנפשותיכם מאוד!
🔹מומלץ להיעזר ביישומי הניווט שיעודכנו בדבר חסימות ושינויים בהסדרי התנועה.
🔹מומלץ להגיע לאזור בתחבורה ציבורית.

תמונות: יונתן זינדל, פלאש 90, קבוצת מדברים תקשורת

משרד התחבורה נערך לתגבר ככל האפשר את התחבורה הציבורית לקראת מסע הלוויה.

המשרד הנחה את מפעילי התחבורה הציבורית לתגבר ככל הניתן את השירות לאזור הלווייה וממנה. בין היתר, יתוגברו הקווים הבינעירוניים מבני ברק, אשדוד, טבריה, אלעד, נתיבות, בית שמש וצפת.

כמו כן, יחולו שינויים בלוחות הזמנים ובמסלולים של קווים עירוניים ובין-עירוניים, בין השאר, בהתאם לחסימות הצירים על ידי המשטרה.

עובדי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ינהלו את מערך התחבורה, במרכז ניהול התנועה בירושלים ובתחנות וצירים מרכזיים בירושלים.

במקביל, תתגבר רכבת ישראל את השירות הרכבתי לירושלים מתחנות המרכז, בדגש על תחנות תל אביב. הרכבת תעמיד רכבות כונניות שיופעלו בעת הצורך, הן לכיוון ירושלים לקראת הלוויה, והן לכיוון המרכז לאחר הלוויה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות