הראשל”צ: כל אחד מחויב להשתתף בלוויה • הגר”ד לאו: כואב והמום

בעקבות הסתלקותו של נשיא המועצת חכם שלום כהן זצ"ל: הראשל"צ הרב יוסף הורה כי כל אחד חייב להשתתף בהלוויה • הגר"ד לאו: "עם ישראל איבד אדם גדול, שתורתו, תפילותיו וברכותיו עמדו לימין כלל ישראל עשרות שנים"
יוסף גרינבוים
כ"ה אב התשפ"ב / 22.08.2022 08:06

בעקבות הסתלקותו של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן זצ”ל, הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף ספד לו ואמר כי כל אחד חייב להשתתף בהלוויה.

“יחד עם כל בית ישראל אבלים ורצוצים עד דכדוכה של נפש בהסתלק מאיתנו מורנו ורבנו גאון ישראל מרן ראש הישיבה צדיק בן צדיק, איש האמת, ענק המידות, מנהיג הדור, ראש ישיבת ‘פורת יוסף’ נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום הכהן זצוק”ל אשר הנהיג אותנו עשרות בשנים”, אמר הרב יוסף.

“אוי לה לספינה שאבד קברניטה, אוי לו לדור שכך עלתה בימיו, גדול כים שברנו, אוי מי ירפא לנו”.

בדבריו ביקש כי “למען כבוד התורה, חובה על כל אחד ואחד לבוא ולהשתתף בהלוויתו של מרן זצ”ל שלימד תורה לרבים, גידל דורות של תלמידי חכמים, החזיר עטרה ליושנה והקים את יהדות ספרד מעפרה, מי יתן ולא נדע עוד שוד ושבר בגבולנו, יבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן”.

הרב הראשי לישראל, נשיא בית הדין הגדול, הגאון רבי דוד לאו,  ספד: “יחד עם כל בני ישראל בארץ ובגולה אנו דומעים כואבים והמומים עם הסתלקותו לגנזי מרומים של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש ישיבת פורת יוסף מרן הגאון הגדול חכם שלום כהן זכר צדיק וקדוש לברכה.

“עם ישראל איבד אדם גדול, שתורתו, תפילותיו וברכותיו עמדו לימין כלל ישראל עשרות שנים.

“אוי לה לספינה שאבד קברניטה וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות