גנץ ולפיד חתמו על הסכם עודפים בבחירות – וליברמן נשאר בחוץ

נציגי שתי המפלגות, ח״כ בועז טופורובסקי וח״כ איתן גינזבורג, חתמו על הסכם העודפים • גנץ החליט לחתום על הסכם העודפים עם יש עתיד למרות שחוק 'בדר-עופר', המסדיר את חלוקת העודפים בין המפלגות, מעניק יתרון למפלגה הגדולה
אריה ריבקינד
כ"ה אב התשפ"ב / 22.08.2022 02:12

מפלגות יש עתיד והמחנה הממלכתי חתמו ביניהן הערב (ראשון) על הסכם עודפים לקראת הבחירות לכנסת ה-25.

נציגי שתי המפלגות, ח”כ בועז טופורובסקי וח”כ איתן גינזבורג, חתמו על הסכם העודפים ואמרו: “נעשה הכל כדי להקים ממשלה שתמשיך לעבוד בשביל הציבור”.

הסכם עודפים הוא הסכם בין שתי רשימות בבחירות הקובע שסכום קולותיהן ייחשב ביחד בקביעת מספר המנדטים המוקצים להן. לאחר קביעת מספר המנדטים המשותף, מחולקים המנדטים ביניהן לפי גודלן היחסי.

גורמים ביש עתיד אמרו ל’הארץ’ כי בחנו את האפשרות לחתום על הסכם עודפים עם ישראל ביתנו, אולם יו”ר המפלגה השר אביגדור ליברמן לא נענה לפניותיהם.

בנוסף, במחנה הממלכתי ביקשו לאותת בהצעה על מחויבותם לגוש המרכז-שמאל, על רקע הטענות שהמפלגה עשויה לחבור לאחר הבחירות לממשלה בראשות  בנימין נתניהו.

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ החליט לחתום על הסכם העודפים עם יש עתיד אף שחוק ‘בדר-עופר’, המסדיר את חלוקת העודפים בין המפלגות, מעניק יתרון למפלגה הגדולה ועשוי להגדיל את כוחה של יש עתיד על חשבונה של מפלגת המחנה הממלכתי.

לפי ‘הארץ’, בישראל ביתנו טענו היום כי שתי המפלגות הציעו להם בתקופה האחרונה לחתום עמן על הסכם עודפים, והבהירו כי “כרגע זה לא על השולחן”.

במערכת הבחירות הקודמת חתמה יש עתיד על הסכם עודפים עם ישראל ביתנו.

כעת נותר להמתין ולראות עם מי יחתום ליברמן על ההסכם.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות