קליע נורה מהשכונה הערבית לבית חסידי. מקלב: נחקר כאירוע לאומני?

בערב שבת נורה קליע נשכונת חליסה הערבית בחיפה אל בית של חסיד בשיכון רמת ויזניץ • מאיר פרוש: "תושבים תמימים בעיר השלישית בגודלה בישראל לא יכולים לגור בה בבטחה" • ח"כ מקלב בשאלתה דחופה לשר בר לב: מדוע לא נחקר כאירוע לאומני?
אריה ריבקינד
כ"ה אב התשפ"ב / 21.08.2022 21:32

קליע נורה בערב שבת משכונת חליסה הערבית אל ביתה של משפחה מחסידות סערט ויז’ניץ המתגוררת בשיכון רמת ויזניץ’ בחיפה.

באותה שעה שהו כל המשפחה בבית, ורק בנס לא נפגע איש. למקום הוזעקה משטרה שהחלה בחקירת המקרה.

ח”כ אורי מקלב פנה הערב לשר לביטחון פנים  בדרישה לברר מה פועלת המשטרה  ומדוע האירוע לא נחקר כאירוע לאומני.

“ביום שישי נורא כדור מכיוון שכונת חליסה בחיפה לעבר שכונת רמת ויז’יניץ. הכדור חדר לסלון בית משפחה. בנס לא היו נפגעים. על פי עדות התושב שהכדור נורה לעברו, לא התקיים אירוע במקום, אלא בן מיעוטים שהסתובב לבדו ביצע לפתע את הירי לעבר הבית”, כתב מקלב בפנייתו.

מקלב דורש לדעת: “האם נפתחה חקירה? אם כן, מה עלה בחקירת המשטרה? האם המקרה נחקר כחשד לאירוע לאומני? איך המשטרה פעלה בנידון במקרה הנ”ל? איך המשטרה פועלת כדי למנוע הישנות מקרים אלו בעתיד? והאם ישנה אכיפה מוגברת באזורי חיץ כאלו שבהם ישנם מקרים רבים של ‘כדורים תועים’ לעבר שכונות סמוכות?”

בחצר סערט ויז’ניץ הביעו זעם על הירי וטענו כי אין מדובר במקרה ראשון. כעת הם דורשים מהמשטרה לבצע טיהור של כלי הנשק מהשכונה הערבית.

יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ מאיר פרוש הגיב על התקרית:  “המצב בו תושבים תמימים בעיר השלישית בגודלה בישראל לא יכולים לגור בה בבטחה הוא חמור ואסור שיימשך”.

הוא הוסיף: “הדברים חמורים שבעתיים משום שאין זו הפעם הראשונה שיריות נורו משכונת חליסה לעבר בתי רמת ויז’ניץ –  ועל מפקד המחוז לדאוג להבאת העבריינים לדין בכדי להשיב את תחושת הביטחון לעיר ולתושבי השכונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות