להרגיע את המשבר עם המצרים: ראש השב”כ יצא לפגישות בקהיר

אחרי שביקורו של שר המודיעין המצרי לישראל בוטל - ראש השב"כ יצא בבהילות לקהיר • הסיבה למתיחות: המצרים הבינו שישראל תצמצם את פעילות צה"ל ביו"ש, אבל אחרי המבצע נערך מבצע מעצרים - וא-סיסי שראה בכך התגרות, הורה על ניתוק מגע מהישראלים 
חיים טוויל
כ"ד אב התשפ"ב / 21.08.2022 20:05

מתיחות מול מצרים: ראש השב”כ, רונן בר, יצא היום (ראשון) לפגישות במצרים, בניסיון להרגיע את המשבר עם קהיר.

בר נפגש עם שר המודיעין המצרי עבאס כאמל, שביקורו המתוכנן בישראל בוטל כמחאה על חוסר ההבנות ההדדיים שצפו בזמן המגעים שניהלו המצרים להפסקת אש בין ישראל לג’יהאד האסלאמי בסיום מבצע ‘עלות השחר’.

הסיבה המרכזית למתיחות היא ההבנה של המצרים  במהלך השיחות, שישראל “תוריד את הרגל מהגז” ותצמצמם את הפעילות הצבאית שלה ביו”ש, בימים שלאחר המבצע.

א-סיסי הבין מלפיד כי נענה לבקשתו, עם זאת, לפיד לא העביר שום הנחיה כזו למערכת הביטחון ויום אחד בלבד לאחר הפסקת האש, כוחות הביטחון ערכו מבצע מעצרים גדול בשכם, בו חוסלו מחבלים.

א-סיסי ראה בכך התגרות  ישראלית, ובעקבות כך ניתקו הדרגים הבכירים במצרים מגע עם הישראלים.

בנוסף, במסגרת המגעים להפסקת אש שהתקיימו בתיווך המצרים, ככל הנראה הבטיחו המצרים לג’יהאד האסלאמי כי יפעלו לשחרורו של מנהיג הג’יהאד האסלאמי בג’נין, באסם א-סעדי, אולם ישראל מעולם לא התחייבה לעשות כן ולא שעתה לבקשת המצרים.

בית המשפט הצבאי האריך היום בחמישה ימים את מעצרו של א-סעדי, לאחר שחקירתו בשב”כ הסתיימה והוא חשוד בביצוע עבירות שמהותן חברות וביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת (הגא”פ), וכן הסתה ותמיכה בטרור.

לאחר סיום החקירה, חומריה הועברו לעיון התביעה הצבאית, וזו הודיעה כי בכוונתה להגיש כתב אישום נגד א-סעדי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות