לנתח גופה? זק”א הביס המשטרה בבית משפט פעם רביעית תוך שבוע

צעיר בן 22 טבע טבע אתמול בבריכת שחייה ציבורית בצפון המשטרה דרשה לנתח את גופת המנוח, כדי לקבוע את סיבת מותו • בדיון מול זק"א בבית המשפט, קבעה השופטת: מורה לשחרר את גופת המנוח לקבורה מיידית • זק"א: "המשטרה בוחרת שוב לטרטור מיותר"
חיים טוויל
כ"ד אב התשפ"ב / 21.08.2022 19:37

צעיר בן 22 טבע טבע אתמול אחר הצהריים בבריכת שחייה ציבורית בקיבוץ גניגר בעמק יזרעאל. הוא פונה לבית החולים העמק בעפולה, ואושפז שם כשמצבו מוגדר אנוש. למרבה הצער, כעבור מספר שעות, לא נותר לצוות הרפואי אלא לקבוע את מותו.

המשפחה פנתה למחלקה המשפטית של ארגון זק”א, בבקשה לזרז את שחרור הגופה ולהביאה לקבורה מידית.

בשיחה שקיימו נציגי המחלקה המשפטית עם קציני משטרת מגדל העמק, המשטרה הסכימה הבוקר (ראשון) לשחרר את גופת המנוח לקבורה, ללא נתיחה.

אולם, כשהגיעו בני המשפחה לקחת את יקירם לקבורה, הודיעו להם כי המשטרה חזרה בה – ודורשת את נתיחת גופת המנוח, כדי לקבוע את סיבת מותו.

בדיון שהתקיים הערב בבית משפט השלום בנצרת בפני השופטת מיסא זועבי, טען מיכאל גוטווין, מנהל המחלקה המשפטית של זק”א, כי “מצער מאוד ששוב אנו נתקלים באטימות המשטרה במקרים אלו, בהם אין כל עילה לקיים נתיחה בגופת המנוח, בפרט שמשטרת ישראל שוב גורמת צער למשפחה בהבאתם לבית המשפט בשעה קשה שכזו, לקיים דיון על נתיחת גופת יקיריהם – במקום להביאו לקבורה מידית ולשים סוף לסבל אותו הם חווים”.

גם ד”ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, טען כי הממצאים מתאימים לאירוע של טביעה ומשכך אין צורך בנתיחה.

השופטת זועבי קיבלה את טענות נציג המחלקה המשפטית של זק”א ודחה את בקשת המשטרה, תוך שהיא מורה לשחרר את גופת המנוח לקבורה מיידית, ללא נתיחה או סיטי.

מיכאל גוטווין, שליווה את המשפחה ואף ייצג בדיון, אמר: “לצערי, זהו  מקרה רביעי תוך שבוע שאנו רואים כי רק על ידי התעקשות המשפחה למניעת נתיחת גופת יקירם מול משטרה עיקשת, הדורשת נתיחה תוך רמיסת החוק וההיגיון – הצלחנו למנוע פגיעה בכבוד המת. חבל שמשטרת ישראל נוהגת בהתעלמות מהחוק והפסיקה ובוחרת שוב לטרטור מיותר לבתי המשפט ועיכוב בהבאת המנוח לקבורה”.

המנוח יובא לקבורה עוד הערב בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות