השרה לשעבר: שרון רימה אותנו, הצבעתי בעד ההתנתקות והתחרטתי

השרה לשעבר לימור לבנת ואיש התקשורת משה שלונסקי דנו בתוכניתם בגלי צה"ל על הסכסוך הערבי-ישראלי - ולבנת סיפרה על ההתנתקות: "התחרטתי חרטה עמוקה, שרון רימה אותנו אז בהצבעה, אבל זה סיפור בפני עצמו, אני כותבת אוטוביוגרפיה ושם זה יופיע"
חרדים 10
כ"ד אב התשפ"ב / 21.08.2022 13:40

השרה לשעבר לימור לבנת ואיש התקשורת משה שלונסקי דנו בתוכניתם בגלי צה”ל על הסכסוך הערבי-ישראלי.

לבנת סיפרה על החרטה שלה על תמיכתה בתוכנית ההתנתקות – והבהירה: “אי אפשר לעשות עסקים עם אבו מאזן”.

שלונסקי טען, מנגד,  שאבו מאזן הוא המנהיג הפלסטיני הכי מתון שהיה בשנים האחרונות ואפשר ”לעשות איתו ביזנס, יש לו צרות עם החמאס והג’יאהד ועם מחנות הפליטים והשאלה אם הוא יכול לסייע לנו לגרום לנו להיות שולטים ביהודה ושומרון או אנחנו אומרים ‘לא סופרים אותך אין רשות פלסטינית’ ועכשיו עלינו 2.5 מיליון פלסטינים על הראש. עם נציגים של היטלר דיברו במלחמת העולם השנייה, אז עם אבו מאזן לא נדבר?”.

שלונסקי טען ש”צריך ללכת לכיוון של היפרדות מהפלסטינים. לשחרר להם כמה שיותר. עם צבא בשטחים”.

לבנת: ”סוג של התנתקות?”

שלונסקי: ”סוג של התנתקות, כשהצבא בפנים, עם הורדת יישובים”.

לבנת: ”אופס, אופס, אופס, הגענו להורדת יישובים, בשום פנים ואופן, עלי זה לא מקובל. כמו ששרון עשה?”

שלונסקי: ”לא, אבל המצב כמו שהוא – הוא רע, הולך לכיוון לא טוב”.

לבנת: ”טוב שלמדנו משהו ממה שעשה שרון. לעשות מהלך כזה באופן חד צדדי זה לא טוב. אני הצבעתי בשעתו בעד, התחרטתי חרטה עמוקה, שרון רימה אותנו אז בהצבעה, אבל זה סיפור בפני עצמו ולא תוכנית כזו, אני כותבת אוטוביוגרפיה ושם זה יופיע. למדנו מההתנתקות שזה צעד לא נכון ולא נבון. אבל אם לא לעשות את זה בצורה חד צדדית, אז אתה נותן איזו מסגרת שאתה מאמין בה אבל אין עם מי לעשות את זה כרגע.

”היו הצעות מאוד מרחיקות לכת, גם של ברק גם של אולמרט, הרבה יותר מרחיקות לכת ממה שאתה אומר, והנה זה היה. הציעו, הצענו, ומה קרה עם זה? הם החמיצו את כל ההזדמנויות. שלונסקי אתה חי בפנטזיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות