צ’ק אין בשירות עצמי עד למטוס: מ-2023 נוכל לנהל את היציאה לחו”ל לבד

מעל ל-50 מיליון שקלים יוקצו לפרויקט דיגיטציה, במסגרתו יושקו עמדות לשימוש עצמי - שניתן יהיה לשקול בהן את הכבודה ולשלוח אותה לבד לבטן המטוס • יתאפשר גם ביצוע צ'ק אין בנתב"ג באופן עצמאי • בימים הקרובים יורחב אזור הבידוק של כבודת היד, כדי לקצר את התור בבדיקה הביטחונית
יוני גרין
כ"ד אב התשפ"ב / 21.08.2022 11:03

מנכ”ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי הנחה היום (ראשון) להקצות יותר מ-50 מיליון שקלים לפרויקט השדה הדיגיטלי כבר בשנת 2023.

על פי הודעת הרשות, הפרויקט נועד לשפר את השירות בנמל התעופה בן גוריון ואת חווית הטיסה לנוסעים.

בנמל התעופה בן גוריון מעוניינים להגיע למצב שבו בשנת 2023, מי שיהיה מעוניין יוכל לבצע את כל הליך ההגעה לטיסה באופן דיגיטלי.

הרעיון: להגיע למצב ששליש מהנוסעים בשלב ראשון לא יראו אדם עד ההגעה למטוס. גם התשאול הבטחוני ישתנה, ויעבוד מראש על פי פרופיל.

לפי התכנית, בתחילת 2023 תשיק רשות שדות התעופה ‘קיוסקים’ חדשים לשימוש עצמי של הנוסעים בהשקעה של יותר משני מיליון שקלים. העמדות הללו יועמדו לשירות הנוסעים ובהם יוצב משקל לשקילת המזוודות, אפשרות חיוב למשקל היתר שנקבע על ידי חברות התעופה, הדפסת התג והמדבקות למזוודה (“באג טאג”), כדי לאפשר לשליחה עצמאית של המזוודה לבטן המטוס.

תג המזוודה (ה”באג טאג”) יסרק בסמוך למסועי השליחה העצמאית (ה”דרופ אוף”) ולאחר סריקת הקוד – המזוודה תישלח ישירות לבטן המטוס.

עם הוספת עמדות ‘טאץ’ אנד פליי’, הנוסעים שטסים לחו”ל יעברו בידוק ביטחוני רק לאחר ביצוע הליך הרישום לטיסה (הצ’ק אין), או רישום לטיסה מכוון מהבית (און ליין), או לחליפין רישום לטיסה בקיוסקים העצמאיים שיותקנו באולם היוצאים.

בנוסף, כבר בימים הקרובים יורחב אזור הבידוק של כבודת היד כדי לשפר ולקצר את זמני העמידה בתור בבדיקה הביטחונית של כבודת היד.

באולם היוצאים יוספו טכנולוגיות נוספות על 24 עמדות בדוק כבודת יד שירחיבו את השימוש המהיר במתחם.

כיום למעלה מ-50 אחוז מהנוסעים מעדיפים לעשות צ’ק אין און ליין. הטכנולוגיות המתקדמות יאפשרו להעניק לנוסעים שירות עצמאי מגוון ומורחב של שירותים. עיקר תהליכי היציאה מהארץ יבוצעו כאמור און ליין ובאמצעים דיגיטאליים, תוך מקסום הנוחות והנגישות לנוסעים.

מתחילת השנה עברו בנתב”ג כ 10 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. בחודש אוגוסט יעברו בנמל התעופה בן גוריון מעל 2.3 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות