בני גנץ בשיחות סגורות: איזנקוט כפה עליי שיבוצו של מתן כהנא

יו"ר 'המחנה הממלכתי' הסתייג בגלל האיומים מצד המפלגות החרדיות, אבל איזנקוט הגיע עם רשימת דרישות - ובניהן צירופו של כהנא • אמר לאנשי גנץ: "זו פשוט חוצפה אם תיכנעו לחרדים. אם אתם נכנעים לחרדים שמחרימים קצין בסיירת מטכ"ל ומפקד טייסת, אז אני לא בא איתכם"
חרדים 10
כ"ד אב התשפ"ב / 20.08.2022 21:52

יו”ר כחול לבן בני גנץ אמר בימים האחרונים בשיחות סגורות עם ח”כים חרדים, כי גדי איזנקוט כפה עליו את שיבוצו של שר הדתות לשעבר מתן כהנא ברשימת ‘המחנה הממלכתי’. כך דווח הערב (מוצ”ש) חזקי ברוך בערוץ 7.

המשא ומתן בין מתן כהנא לבני גנץ נמשך ימים רבים בגלל וטו שהטילו הח”כים החרדים על כהנא, הנחשב ‘סדין אדום’ בעיני המפלגות החרדיות.

במהלך המו”מ דווח, כי ח”כים חרדים זעמו ואף איימו על גנץ כי לא ישתפו איתו פעולה בעתיד אם יצרף את כהנא. לגנץ הובהר, כי אם הוא מעוניין לשמור על האפשרות להיות ראש ממשלה בתמיכת חברי הכנסת החרדים, עליו להימנע מלהביא את כהנא אל המפלגה שהתאחדה עם תקווה חדשה.

אלא שבשבוע שעבר גנץ הבין שאיזנקוט פוזל לכיוונו של יאיר לפיד ומיהר להנחות את אנשיו להביא את איזנקוט בכל מחיר.

לפי הדיווח, איזנקוט הגיע עם רשימת דרישות ובניהן צירופו של כהנא. “זו פשוט חוצפה אם תיכנעו לחרדים”, אמר איזנקוט לאנשיו של בני גנץ. “אם אתם נכנעים לחרדים שמחרימים קצין בסיירת מטכ”ל ומפקד טייסת אז אני לא בא איתכם”.

לפי ערוץ 7, גדעון סער רצה מאוד את צירופו של מתן כהנא, אך בני גנץ הסתייג מהמהלך לא רק בשל התנגדות החרדים אלא גם כי התקשה להאמין שכהנא יוכל להביא את הציונות הדתית למפלגה, בשל עמדותיה הפוליטיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות