משבר הסוכנות היהודית: ביהמ”ש ברוסיה דחה בחודש את ההחלטה

השופט דחה את הדיון בטענות משרד המשפטים הרוסי שלפיהן הסוכנות אוספת שלא כחוק מידע על אזרחים רוסים • עורכי הדין שמייצגים את הסוכנות: "בית המשפט נתן לנו די הרבה זמן כדי ללמוד את המסמכים שקיבלנו היום"
נתן פרל
כ"ב אב התשפ"ב / 19.08.2022 11:47

המשפט נגד הסוכנות היהודית ברוסיה נפתח הבוקר (שישי) במוסקבה – ולאחר דיון קצר הורה השופט על דחיית המשך הדיונים בפרשה למשך חודש, בטענה שיש לאפשר לעורכי הדין של הסוכנות ללמוד את המסמכים שהוגשו על ידי משרד המשפטים הרוסי.

הסוכנות היהודית ביקשה מבית המשפט דחייה של חודשיים, משרד המשפטים הרוסי התנגד. לבסוף אושרה דחייה של חודש.

הדיון יתקיים ב-19 בספטמבר.

עורכי הדין שמייצגים את הסוכנות אמרו: “בית המשפט נתן לנו די הרבה זמן כדי ללמוד את המסמכים שקיבלנו היום. אנחנו מקווים שהארגון ימשיך לעבוד ברוסיה”.

אנדריי גרישייב, אחד מעורכי הדין שמייצגים את הסוכנות בהליך, אמר לאחר הדיון: “יש תקווה לפשרה שתושג במהלך החודש הקרוב, אני מקווה שהכל יהיה בסדר אף שלא הכל תלוי בנו”.

במרכז הפרשה עומדת טענה רוסית כי הסוכנות היהודית אוספת מידע שלא כחוק על אזרחי רוסיה.

גורם מדיני אמר ל’ישראל היום’: “מצד אחד הדחייה בדיון חיובית, כי בית המשפט יכול היה לקדם את ההליך כבר היום, ואז די ברור שזה היה מתקדם לכיוון שלילי. הדחייה בחודש נותנת אפשרות להמשיך את הניסיונות לפתור את המשבר בערוצים נוספים.

“מצד שני, העובדה שהשופט דחה את בקשת הסוכנות להליך גישור שהיה לוקח חודשיים, וסירב לכפות את ההליך על הצדדים, היא סימן פחות מעודד. בשורה התחתונה, אם צריך לשקלל את כל הנתונים, ניתן לומר שיש מקום לאופטימיות זהירה מאוד מאוד – אבל בשלב זה לא מעבר לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות