בריחה מיהדות? בתיכונים לא ילמדו על בית שני וחורבן בית המקדש

התלמידים שיתחילו ללמוד בתיכון בשנה הקרובה לא ילמדו על גלות בבל, לא יתוודעו להצהרת כורש, ולא יכירו את החשמונאים, המלך הורדוס והמרד ברומאים • אז מה נשאר?
חרדים 10
כ"ב אב התשפ"ב / 19.08.2022 10:50

בחסות הרפורמה בבחינות הבגרות, שתצא לדרך ב-1 בספטמבר: הפרק העוסק בתקופת הבית השני יוסר לגמרי מתוכנית הלימודים בתיכונים בישראל.

לפי דיווח של כתבת ‘הארץ’ שירה קדרי-עובדיה, התלמידים שיתחילו את התיכון בשנה הקרובה לא ילמדו על גלות בבל, לא יתוודעו להצהרת כורש, לא יידעו מה היו גזירות אנטיוכוס, ולא יכירו את החשמונאים, המלך הורדוס, מרד בר כוכבא וחורבן בית המקדש.

מורים ומורות בתיכון היו יכולים עד כה לבחור אם ללמד את תקופת הבית השני או קהילות יהודיות בימי הביניים, כשרובם המכריע בחרו ללמד על הבית השני. מעתה נושאים אלו יוסרו מתוכנית הלימודים.

בנושאים שנותרו בחומר הלימוד, ובראשם הציונות ומלחמת העולם השנייה, יבחרו מעתה המורים חלק מהסעיפים שנלמדו עד עתה במלואם – והם יצטרכו להכריע אם ברצונם ללמד על הרצל, הצהרת בלפור או על ארגון ניל”י, לעסוק בשלטון העותמאני או ביחס התנועה הציונית למלחמת העולם הראשונה, ולבחור בין יהודי צפון אפריקה במלחמת העולם השנייה לבין הלוחמים היהודים בצבא בעלות הברית.

כחלק מהרפורמה שהשיק משרד החינוך בהובלת השרה יפעת שאשא ביטון, יבוטלו בחינות הבגרות בהיסטוריה, ספרות, תנ”ך ואזרחות, ובמקומן יתבסס הציון על הערכה חלופית של המורים: בחינות פנימיות, כתיבת עבודות ומטלות נוספות כמו יצירת פודקאסט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה וחרפה
    19/08/2022 18:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא יעזור לכם עם ישראל לא יתנתק מהעבר.
    עם שחי את העבר שלו יש לו עתיד
    נצח ישראל לא ישקר