ברקת לאריה קינג: שולל סמכויותיך • קינג: איש שמסכן את ירושלים

יוני גרין
|
י' אלול התשע"ד / 05.09.2014 11:29
ראש העיר ירושלים הודיע לחבר המועצה אריה קינג מ’ירושלים מאוחדת’ כי הוא נאלץ לשלול את כל תפקידיו בקואליציה, עקב עתירה שהגיש נגד העירייה • קינג: “אם לא ישיב לי סמכויותיי בתוך מספר ימים, סיעת ירושלים מאוחדת תפרוש מהקואליציה”

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הודיע היום (שישי) לחבר מועצת העיר אריה קינג מירושלים מאוחדת, כי הוא שולל את כל סמכויותיו ותפקידיו בקואליציה העירונית – זאת עקב עתירה שהגיש קינג כנגד העירייה, בעודו חבר קואליציה.

ברקת כותב במכתב ששיגר: “חבר קואליציה אינו יכול ‘לאחוז במקל בשני קצותיו’ – הן להיות חלק מהקואליציה המתווה את מדיניות העירייה ופעילותה והן לתקוף את העירייה בעתירות לבתי משפט”.

קינג תקף השבוע בחריפות את ראש העיר, לאחר אישור התכנית לבניית 2,500 יחידות דיור לערבים במזרח ירושלים.

בעירייה מדגישים כי להדחה של קינג אין קשר להתנגדותו לבנייה לערבים, אלא רק לדרך בה בחר לפעול, דרך המנוגדת להסכם הקואליציוני עליו חתם ולעקרונות הבסיסיים עליהם מושתתת עבודה קואליציונית.

יצוין כי חבר סיעתו של קינג שמואל שקדי, ימשיך להחזיק בכל סמכויותיו, ללא שינוי.

אריה קינג מסר בתגובה להדחתו: “יצא המרצע מן השק. מוטב שיבינו תושבי ירושלים את שהיה ידוע מראש: בראשות העיר עומד איש מחנה השמאל, שדוגל בחלוקת ירושלים דה-פקטו, שפועל כנגד האינטרס של העם היהודי בירושלים.

“ברקת לצערי מנסה להידמות לאיש ימין, בחיוכיו וחיבוקיו עם רבנים ואנשי ימין, אבל מדובר באיש שמסכן את עתידה של ירושלים כעיר יהודית ומאוחדת”.

יצוין כי כבר לפני שלושה ימים כתב קינג בדף הפייסבוק שלו: “האם אשאר בקואליציית קדימה-חרדים? מסופקני… ייתכן שבשעה זו מחר, כבר לא אהיה חבר בקואליציית קדימה-החרדים, מה לעשות!?

אני חושב שראוי שתהיה סיעה אחת לפחות שתעמוד על כך שלא תהיה פגיעה נוספת ביהדותה של העיר ושתהיה סיעה שתעמוד על המשמר בהגנה על עתידה של ירושלים מכל ההיבטים”.

בעקבות שלילת סמכויותיו, הגיב היום  אריה קינג במכתב בו הוא מבהיר את עמדתו:

“דווקא ראש העיר הוא מי שפעל בניגוד להסכם הקואליציוני והפר אותו עמנו. החל מהיום הראשון הפר ברקת את ההסכם עמנו.

במקרה שבנדון, ישנה החלטת מועצה (שמחייבת את כולם,כולל ראש העיר!) שלא לדון בתכניתו המסוכנת של האדריכל סינאן עבד אל קאדר. ראש העיר החליט לשים פס על מועצת העיר ועל הנהלת העירייה.

העתירה שהגשתי באה להגן על מעמדה של הנהלת העירייה ומעמדו של שלטון החוק. אם היה רוצה ברקת, היה מביא לאישור מועצת העיר הצעת החלטה שמבטלת את ההחלטה הקודמת ומשלא עשה כן, זה הוא שמתנהל בניגוד להסכם הקואליציוני ובניגוד לעקרונות הבסיסיים של אחריות הדדית לפעולות הנהלת העירייה.

אמנם הוא לא פיטר אותי מהקואליציה, אבל אם הוא לא ישיב לי את סמכויותיי בתוך מספר ימים, סיעת ירושלים מאוחדת תפרוש מהקואליציה ותפעל מהאופוזיציה למען תושבי העיר”.

אריה קינג “