תאגיד ‘כאן’ שינה את הקריטריון – והאפליה של שומרי השבת תוקנה

במכרז למשרה שפורסמה בתאגיד השידור הציבורי 'כאן' נכתב כי "נדרשת נכונות לעבודה סביב השעון כולל סופי שבוע" בעקבות פניית 'בצלמו' וח"כ משה אבוטבול הסעיף הוסר - והתאגיד הודה שטעה
אבי כץ
כ"א אב התשפ"ב / 18.08.2022 17:52

התאגיד יאפשר גם לשומרי שבת להתמודד במכרז: לפני שבוע הגיעה למחלקת פניות הציבור של ארגון זכויות האדם ‘בצלמו’ פניה בה  טען הפונה, איש תקשורת ותיק, כי נחשף למודעת דרושים של תאגיד השידור הציבורי ‘כאן’ עבור “מנהל תכניות ברשת ב”.

אולם, להפתעתו גילה כי בגלל היותו שומר שבת, הוא לא יוכל לגשת למכרז עקב דרישת המכרז לזמינות 24/7 – כולל סופי שבוע.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, פנה יחד עם ח”כ משה אבוטבול, יו”ר השדולה למען השבת,  באופן בהול לנציבות שיויון הזדמנויות בעבודה ולמ”מ מנכ”ל התאגיד, בדרישה לבטל תנאי מכרז מפלה זה.

בדרישתם ציינו גליק ואבוטבול, כי מלבד שהדבר מהווה אפלייה בוטה של הציבור הדתי, החרדי והמסורתי – הדבר מהווה עבירה על החוק. “לא ייתכן שגוף ממשלתי יפר את החוק בריש גלי”, אמרו.

ואכן, בעקבות הפנייה, התאגיד חזר בו ושינה את כללי המכרז שאינם מצריכים עבודה בשבת –  והודה שטעה.

ח”כ  משה אבוטבול: “אני מודה לידידי שי גליק, מנכ”ל בצלמו, שהפנה את תשומת ליבי למכרז המפלה הזה. אני שמח שבעקבות פנייתי לנציבות, המכרז שונה וכעת כל אדם יוכל להתמודד למכרז הנ”ל.

“כיו”ר השדולה למען השבת אמשיך לפעול שכל אדם במדינת ישראל יוכל להמשיך לשמור שבת ולהתפרנס בכבוד, ואמשיך לפעול לשמירת השבת במרחב הציבורי. אני מזמין כל אדם שהודר מעבודה בגלל השבת לפנות לשדולה בשמחה”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו: “אני מברך על שינוי דרישות המכרז והורדת הסעיף המפלה ופוגעני שמדיר שומרי שבת. כל עסק, ובוודאי תאגיד כגוף ממשלתי, חייב לדאוג לא להפלות את עובד על רקע דת או כל רקע אחר.

“ארגון בצלמו ימשיך להוביל את חזית המאבק למען זכויות עובד שומר השבת בכל הגופים כולל בכלי התקשורת. לא ניתן שיפלו שומרי שבת במדינת היהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות