יאיר גולן שומע? חיילים חרדים אבטחו את העלייה לקבר יוסף

יאיר גולן הסית כי "חיילי צה"ל יכולים להיהרג כדי לאבטח קבוצות חרדים שאפילו לא משרתים בצבא" אך מתברר כי חיילי צה"ל שהיו במעטפת בעת אבטחת העלייה לקבר יוסף, היו חיילים חרדים
חרדים 10
כ"א אב התשפ"ב / 18.08.2022 13:06

מי שכמעט היה הרמטכ”ל וכיום מתמודד על ראשות מפלגת מרצ, התבטא היום (חמישי) בצורה מזעזעת נגד העולים להתפלל על קבר יוסף הצדיק בשכם. “קבר יוסף זה הזיה מטורפת, הייתי שם הרבה מאוד פעמים, זה מופרע”.

בראיון שהעניק לתחנת הרדיו הצבאית גלי צה”ל הוסיף גולן, בהסתה נגד הציבור החרדי: “רק לחשוב שחיילי צה”ל יכולים להיהרג כדי לאבטח קבוצות חרדים שאפילו לא משרתים בצבא”.

אך לגודל המבוכה של גולן, מתברר כי החיילים שהיו במעטפת האבטחתית של העולים לתפילה בקבר יוסף, היו דווקא חיילים חרדים מפלוגת חץ (חרדים צנחנים).

במקביל, כפי שפרסמנו מוקדם יותר היום ב’חרדים10′, דובר צה”ל עדכן כי היום התגייסו עוד מאתיים חיילים חרדים לצה”ל, לשירות במגוון תפקידים.

בראיון ל103 התייחס גולן לאמירתו שעוררה סערה: “לא אמרתי שיש בעיה, יש ברוך השם הרבה מאוד קברי צדיקים בכל הארץ, בעיקר בגליל. אני לא יודע אם היית אי פעם בזמן תפילת בקבר יוסף בשכם, הייתי שם הרבה פעמים ואני אומר לך שכל פעם שעשיתי את זה נתקפתי חרדה עמוקה. כי בשם חופש הפולחן, ואני בעד, אנחנו מסכנים באופן בלתי מידתי ולא הגיוני את חיילי צה”ל. זה פשוט לא הגיוני. אני לא נגד חופש הפולחן, וגם לא במערת המכפלה”.

“אני דואג בראש ובראשונה לביטחון חיילי צה”ל ולהתנהלות לאומית אחראית. אני חשבתי מאז ומעולם, עוד בתקופת הסכמי אוסלו, חשבתי שהתפילה הזו בקבר יוסף, בתוככי שטח פלסטיני, עם לא מעט גורמים אלימים שצריך להילחם בהם כל העת, גורמי טרור. אבל לא צריך לייצר את ההזדמנות למאבק וחיכוך באופן יזום על ידנו בשם חופש פולחן מדומיין. ברגע שהמצב הבטחוני מחמיר אנחנו מפסיקים שם את התפילות, אז בשביל מה לעקוב אחר העיקרון הזה שבעיניי בלתי סביר? מהפלסטינים חייבים להיפרד”, הדגיש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות