הגר”ש אלתר יתמוך ב’דגל’? “יש קו מחבר לשיתוף פעולה”

ב'דגל התורה', שם טוענים כי הם רוצים להתפצל מאגודת ישראל מטעמים אידיאולוגיים ולא כדי להשאיר את גפני במקום הראשון ברשימה, אומרים כי מתנהלים מגעים מול קהילת הגר"ש אלתר לתמיכה בבחירות • האם הגר"ש אלתר ייצא נגד הציבור החסידי, כפי שעשה האדמו"ר מבעלזא בתשמ"ט?
חרדים 10
כ"א אב התשפ"ב / 18.08.2022 12:10

‏בכירים בדגל התורה מנהלים מגעים שקטים עם אנשי הקהילה של הגר”ש אלתר, הפורשים מחסידות גור, על שיתוף פעולה בבחירות הקרובות – כך מדווח יקי אדמקר.

בדגל התורה מאיימים מתחילת מערכת הבחירות כי יתמודדו בנפרד, ויתפצלו מאגודת ישראל. לטענתם, לא מדובר בניסיון להשאיר את משה גפני במקום הראשון ברשימה, אלא בויכוח אידיאולוגי.

אדמקר ציטט גורמים במפלגת דגל התורה שאמרו כי “הפער עם אגודת ישראל הוא לא על המיקומים, אלא מאבק אידיאולוגי שלנו ובזה יש קו מחבר לשיתוף פעולה עם קהילת הגר”ש אלתר”.

אם הגר”ש אלתר יתמוך בדגל התורה – הוא יהיה המנהיג החסידי שיילך עם המפלגה הליטאית, כפי שעשה האדמו”ר מבעלזא בבחירות בתשמ”ט, אז הקימו את המפלגה הליטאית.

כיום, בשל פעילותו של האדמו”ר מבעלזא להצלת מוסדות החינוך של החסידות באמצעות הסכם עם משרד החינוך, אחרי שנדחה על ידי ‘החינוך העצמאי’ הנשלט על ידי דגל התורה, הם מאיימים לפרוש שוב ולרוץ עצמאית.

מעניין לציין כי האדמו”ר הראשון שקיבל את הגר”ש אלתר אחרי הפרישה שלו מחסידות גור, הוא האדמו”ר מבעלזא – נגדו נלחמים היום בדגל התורה. האם ראש הישיבה יתמוך בהם, במלחמתם בחסידות בעלזא, שתמכה בזמנו בדגל התורה? לפי גורמים במפלגה הליטאית – נראה כי התשובה חיובית.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגר"ש לא עוסק בפוליטיקה
    18/08/2022 18:32
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הכתבה לא נכונה כי לגר”ש אין שיג ושיח בנושא, וההמלצה שלו בבחירות הקודמות היתה רק “להצביע למפלגה חרדית”, וכך ינהג בוודאות גם הפעם.
    גם הקהילה שלו יחסית קטנה מכדי להטות את הכף בבחירות.

  2. האדמור הליטאי ששונא דרכי חסידות
    19/08/2022 00:55
    שטייגען
  3. החליפי של גור הוא האדמור הלטאי שרוצה להשתמש במושג חסידי אבל שונא את דרכי החסידות ולועג על כל הרבנים צריך מאוד להיזהר מזו הדרך שתביא אסון ביהדות החרדית

    • יהודה   22/08/2022 20:50

      שמעת את הגר”ש אלתר מדבר נגד מישהו?

  4. חחחחחחחחח
    19/08/2022 20:06
    אברימי
  5. מעניין מה חסידות בוסטון?????????????