מחבלים ירו על מתפללים יהודים בשכם; פורע פלסטיני נהרג מאש צה”ל

מאות יהודים נכנסו להתפלל הלילה בקבר יוסף הצדיק בשכם, והותקפו על ידי פורעים ערבים • הפלסטינים מדווחים כי בן 18 נהרג בעימותים עם כוחות צה"ל וכי 31 בני אדם נפצעו, בהם 3 במצב אנוש
חרדים 10
כ"א אב התשפ"ב / 18.08.2022 08:04

מחבלים ירו הלילה (חמישי) על אוטובוס שהוביל מתפללים יהודים למתחם קבר יוסף בשכם. בחסדי שמיים, איש לא נפגע. מדובר בכניסת המתפללים הראשונה לקבר מאז פיגוע הירי במקום לפני כחודש. בפיגוע נפצעו שלושה בני אדם, בהם מפקד חטיבת שומרון אל”מ רועי צוויג.

בעת כניסת היהודים לשכם, מחבלים פלסטינים ביצעו ירי לעבר כוחותינו שהשיבו באש. הפלסטינים דיווחו כי בן 18 נהרג בעימותים עם כוחות צה”ל וכי 31 בני אדם נפצעו, בהם 3 במצב אנוש.

בנס לא היו נפגעים בקרב המתפללים וכוחות הביטחון שאיבטחו את הכניסה. בשל הירי הוחלט בצה”ל לפנות את המתפללים מהמתחם.

לקבר יוסף נכנסו בין היתר, ח”כ אופיר סופר מסיעת ‘הציונות הדתית’, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מועמדי הליכוד דן אילוז וניסים ואטורי, ופעיל הימין צבי סוכות שמתמודד בפריימריז לרשימת ‘הציונות הדתית’.

ח”כ סופר אמר כי “בעקבות אירועי הירי האחרונים הגעתי הלילה יחד עם מאות מתפללים, באמירה ברורה שקבר יוסף הוא שלנו לעד והטרור לא ירתיע אותנו. מי שלא רוצה אותנו פה, לא רוצה אותנו גם בגליל, בנגב ובמרכז. רק מאבק עיקש ואמונה בזכותנו על ארצנו, יביא למצב בו יהודים יוכלו להתפלל בבטחה ובאור יום בקבר יוסף”.

ראש המועצה דגן אמר: “עם ישראל חזק וינצח את הברברים, לעולם לא נכופף את הראש, נגיע לקבר יוסף שוב ושוב ושוב ודגל ישראל ישראל יחזור להתנופף מעל המקום הקדוש. עם ישראל ינצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות