טירוף: זה מה שעובר על אישה בהריון בדרך מהעבודה באלעד לב”ב

ישראל יוספי
|
כ"א אב התשפ"ב / 18.08.2022 08:04
רחל, חרדית מבני ברק, מסיימת את עבודתה באלעד ב-17:00. אז למה לוקח לה שעתיים להגיע הביתה בתחבורה הציבורית? • “זה סיוט! אינני היחידה שסובלת, מאות אנשים” • בעלה: “התחילה לבכות בטלפון. היא בהריון, ואחרי שעה בתחנה לא עובר אף אוטובוס. לא הגיוני. וזה ככה כל יום”

ביום ראשון השבוע שלחה רחל ק’, חרדית תושבת בני ברק העובדת באלעד, מכתב לחברת ‘קווים’, משרד התחבורה וגורמים נוספים, בו היא מבקשת תיגבור מיידי של התחבורה הציבורית בשעות אחר הצהרים.

לטענתה, קו 180 הנוסע בין אלעד לעיר התורה והחסידות בשעות אחר הצהריים אינו עוצר בתחנה בשעות אלה.

כך כתבה רחל בפנייתה לגורמים המוסמכים: “אין ברשותי רישיון נהיגה, וכנגזר מכך, גם לא רכב פרטי. בשל כך, האפשרות היחידה שלי להגיע למקום העבודה, וכן על מנת לשוב אל ביתי בסיומו של יום העבודה, היא להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית של חברת ‘קוים’ הפועלת באלעד ומפעילה את קו 180 במסלול אלעד-בני ברק.

“בשעות הבוקר בדרך כלל האוטובוס מגיע בזמן, עוצר בתחנה, לא עמוס מידי ויש מקום לשבת, והנסיעה, על אף שמתארכת בעקבות הפקקים והעומס, מסתיימת בזמן סביר ודי בנוחות, לעומת הנסיעה בשעות אחר הצהריים.

“הבעיה מתחילה בשעות אחר הצהריים. אני מסיימת את עבודתי בשעה 17:00, זמן ההליכה ממקום העבודה ועד לתחנת האוטובוס הינו כ-10 דקות, כך שבשעה 17:10-17:15 אני כבר נמצאת בתחנה, תחנת רבי יהודה הנשיא/אבן גבירול.

“זמני ההגעה הרשמיים של קו 180 הם: 17:21, 17:33, 17:45, 17:57 ו-18:09, אילו אכן היו מגיעים האוטובוסים בזמנים הנ”ל ייתכן ולא היה צורך במכתבי זה. העניין הוא שברוב המקרים אף אחד מהקווים של השעות הנ”ל לא מגיע לתחנה כלל, וזמן ההמתנה הממוצע שלי בתחנה עומד על כ-40 דקות, ולרוב אף יותר! ולא זו בלבד, אלא שלעיתים קורה שלאחר זמן המתנה ארוך של למעלה מ-40 דקות עובר אוטובוס אחד (!) שאינו טורח לעצור מפני שהוא מלא בנוסעים.

“אציין ואדגיש – ברוך ה’ אני בהיריון, ולאחר יום עבודה ארוך וצעידה של כ-10 דקות עד לתחנה, אני נאלצת להמתין עוד כ-40 דקות ויותר, בחום ובשמש הקופחת. למותר לציין כי עד כמה שההמתנה בחום לא נעימה לאף אחד, לאישה בהיריון על אחת כמה וכמה, ואף יותר מכך, ההמתנה הארוכה תחת השמש הקופחת מסוכנת לי ולעובר!

“בעקבות כך יוצא שברוב הימים אני עולה רק לאוטובוס של השעה 18:09 ומגיעה הביתה בסביבות השעה 19:00 (!)

“אזכיר שוב כי אני מסיימת את עבודתי באלעד בשעה 17:00 – שעתיים תמימות לוקחת הדרך מאלעד לבני ברק בתחבורה הציבורית בשעות אחר הצהריים, כשחלק הארי הוא בכלל ההמתנה בתחנה. מדובר בסיוט!

“אינני היחידה שסובלת מכך, עשרות ומאות אנשים משתמשים מידי יום בשירותי התחבורה הציבורית מאלעד לבני ברק, ושעות אחר הצהריים הינם העמוסות ביותר, שכן ישנם רבים שרוצים לשוב לביתם בבני ברק לאחר יום עבודה ארוך, נוסעים לחתונה באחד מהאולמות הבני-ברקיים, או יוצאים לסידורים ולקניות במרכזי המסחר בבני ברק.

“כל אותם אנשים, ביניהם: נשים בהיריון, אמהות עם תינוקות וילדים קטנים, מבוגרים וקשישים, נאלצים להתמודד עם תחבורה ציבורית מקרטעת, אוטובוסים שלא מגיעים, לא עוצרים בתחנה או מגיעים עמוסים ללא מקום ישיבה.

“בשם מאות האזרחים משתמשי התחבורה הציבורית באלעד אני פונה אליכם ומבקשת לבצע שינוי מיידי ולתגבר את האוטובוסים מאלעד לבני ברק, ולכל הפחות – שהאוטובוסים שכן אמורים להגיע – יגיעו בזמן. איננו אזרחים סוג ב'”.

את המכתב שלחה רחל גם ללשכת ראש העיר אלעד ישראל פרוש, ללשכת ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין, לשרת התחבורה מרב מיכאלי, למנכ”ל משרד התחבורה, למועצה לצרכנות.

לעת עתה, אף אחד מגורמים אלה לא השיב לה תשובה.

בשיחה עם חרדים 10 מתארת רחל מה הוביל אותה לבצע את הפניה:  “חברת קוים מפעילה את כל הקווים מאלעד לכל הארץ. אחרי אין ספור הבטחות מהם שזה יסתדר,  ראיתי שלא קורה שום דבר, אז החלטתי פשוט להוציא מכתב. זה משהו בלתי נסבל. זאת לא רק אני. הרבה מהתושבים כאן סובלים. זה מזיק לכולם. לא רק לי.

מוטי, בעלה, מספר מה שבר אותם עד שהחליטו לשלוח את המכתב, לאחר חודשיים של סבל: “מה ששבר אותי זה שאתמול היא התחילה לבכות לי בטלפון. היא אישה בהריון, ואחרי מעל שעה שהיא ממתינה בתחנה לא עובר אף אוטובוס. לא הגיוני המצב הזה.

“אני מקבל כל יום ממנה טלפונים: אני מחכה ארבעים דקות, אני מחכה שעה ולא עובר אף אוטובוס, או שעבר אוטובוס מפוצץ שלא עצר”.

רחל: “אנשים אחרים שמתייאשים עולים על קו 280. אני  לא יכולה לעלות עליו.  אם אעשה את זה, אני אצטרך ללכת מעל חצי שעה.

“אימהות עם ילדים קטנים צריכות להמתין בשעות אחר הצהריים החמות, אין באזור מכולת שניתן לקנות שתיה קרה. לא מעט פעמים נגמרים לי המים מרוב ההמתנה הארוכה. אני מאוד מקווה שהמכתב יעזור ומישהו יטפל ויסדיר את התחבורה בעיר”.

לטענתה, “כשאני מתקשרת לשירות של חברת ‘קוים’, הם צועקים עליי שאני החצופה”.

פנינו אל מחברת ‘קוים’, אך טרם התקבלה תגובתם. נפרסמה – כשתתקבל.