טרגדיה: תלמיד הישיבה מרדכי שלזינגר ז”ל טבע בכנרת לעיני אביו

הבחור מרדכי שלזינגר ז"ל, תלמיד ישיבת וולפסון, תושב בני ברק בן 18, טבע בחוף הנפרד - סמוך לציון קברו של רבי מאיר • אנשי הצלה: "ראינו את המצילים מוציאים מהכינרת על גבי קיאק צעיר מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק, לאחר שנעדר כשעה במים" • הלוויתו בבוקר לבית החיים באלעד
חיים טוויל
כ' אב התשפ"ב / 17.08.2022 20:07

אסונות בין הזמנים: הבחור מרדכי שלזינגר ז”ל, תלמיד ישיבת וולפסון, תושב בני ברק בן 18, טבע הערב (רביעי) בחוף הנפרד בטבריה, סמוך לציון קבר רבי מאיר – אל מול עיני אביו.

הוא נמשה על ידי המצילים, לאחר ששהה במים כשעה.  כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה בשעה 18:45 ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שלאחריהן הוא פונה, תוך פעולות החייאה, אל בית החולים פוריה במצב אנוש.

ובבית החולים לא נותר לרופאים, למרבה הצער, אלא לקבוע את מותו.

מבית החולים נמסר: “הצעיר הועבר למלר״ד המרכז הרפואי פדה – פוריה, מותו נקבע על ידי הרופאים עם הגעתו. אנו משתתפים בצער המשפחה”.

המנוח ז”ל נולד בבני ברק, בל’ אב תשס”ו, לאביו יבלחט”א הגאון רבי יחזקאל חיים שלזינגר, משגיח בישיבת ‘באר התלמוד’ אלעד, ולאמו מרת הניה לבית פינקלשטיין –  בתו של הרב שלמה פינקלשטיין. סבו מצד אביו הוא הרב נחום משה שלזינגר מפתח תקווה.

בבחרותו למד בישיבה לצעירים ‘חמד’, ולאחר מכן עבר לישיבת ‘נתיבות חכמה’ וולפסון בשכונת בית וגן.

בימי בן הזמנים יצא עם משפחתו לטבריה, שם טבע.

מסע הלוויה ייצא הבוקר אל  בית החיים החדש באלעד.

שלוימי פדר, חובש איחוד הצלה שטיפל בתלמיד הישיבה, סיפר: “מוקד איחוד הצלה איתר אותי בקבר רבי מאיר בעל הנס, הסמוך למקום האירוע. כאשר הגעתי למקום, המצילים משו את הנער מהמים ואני התחלתי בביצוע פעולות החייאה.

“בהמשך הוא פונה תוך כדי החייאה לבית החולים כאשר מצבו מוגדר אנוש בשלב זה”.

חובשי מד”א שלומי פרץ וניסים הללי סיפרו: “כשהגענו למקום ראינו את המצילים מוציאים מהכינרת על גבי קיאק צעיר כבן 19 מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק, לאחר שנעדר כשעה במים.

“העברנו אותו לחוף ומיד התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות ולאחר מאמצי החייאה בחוף פינינו אותו לבית החולים תוך המשך מאמצים להלחם על חייו.”

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כינרת מסוכנת אחה"צ
    17/08/2022 20:42
    רוחץ
  1. אנשים לא מבינים כמה הכינרת הופכת למלכודת מוות בשעות אחה”צ והערב, עם רוח מערבית שסוחפת אל עומק הכינרת ומתישה את השוחה שלא מצליח לחזור אל החוף עד שאוזלים כוחותיו..
    מסכן..

4. כמה כאב וצער למשפחה😭
    17/08/2022 21:44
    נוני
  5. הכנרת מסוכנת צריך מלא זהירות. אין כוח לצרות.

6. אנשים, אם אתם נסחפים, אל תלחצו ואל תתאמצו, צופו על הגב ותנשמו, עד שתגיע הצלה
    18/08/2022 00:14
    חיים
  7. אנשים, אם אתם נסחפים, אל תלחצו ואל תתאמצו, צופו על הגב ותנשמו, עד שתגיע הצלה.
    קרה לי, צפתי על הגב עד שעבר הזרם והגעתי אל החוף.

8. ה' נתן ה' לקח יהי שם ה' מבורך

12. א
    18/08/2022 16:54
    מישהו
  13. חברה יש בעיה רצינית בחוף שם אתה נכנס כולה שתי מטר ואתה כבר לא בגובה צריך להקחיב את החוף הוא מסוכן לא ממליץ ללכת לשם,בלי קשר לסכנה שבמקום חוף קטן מאוד חפשו מקומות אחרים

14. צער עצום
    21/08/2022 04:00
    חבר טוב
  15. נורא ואיום אין לתאר את השבר הנורא שקרה בפטירתו כפשוטו ממש עצם נוראי וחור שחור עצום. הלב פשוט בוכה ומסרב להאמין

16. הלב נשרף
    21/08/2022 06:14
    כואב
  17. היה הבחור הכי טוב בישיבה הכי טובה בעולם בחור שכל כולו מידות טובות ויראת שמים