קנצלר גרמניה נגד אבו מאזן: נגעל מדבריו על השואה • גנץ: “בזויים”

סערה בעקבות דברי יו"ר הרשות הפלשתינית במסיבת עיתונאים בגרמניה לצד הקנצלר, לאחר שסירב לגנות את טבח הספורטאים הישראלים במינכן: "ישראל ביצעה 50 שואות בפלשתינים" • גנץ, שנפגש עם אבו מאזן בביתו: "ניסיון לעוות ולשכתב את ההיסטוריה"
חרדים 10
כ' אב התשפ"ב / 17.08.2022 11:09

במסיבת עיתונאים לצד הקנצלר אולף שולץ בגרמניה, יו”ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן טען כי “ישראל ביצעה לאורך השנים 50 שואות בפלשתינים”.

במהלך מסיבת העיתונאים, אחד העיתונאים המקומיים שאל את אבו מאזן אם הוא מוכן להתנצל בשם עמו בפני ישראל וגרמניה ולתרום לפענוח החלקים החסרים הקשורים לטבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן 1972 – שבוצע על ידי ארגון הטרור הפלשתיני ‘ספטמבר השחור’. יצוין, כי אבו מאזן היה בין האנשים שמימנו אותו.

אבו מאזן סירב ואמר בתגובה: “מאז שנת 1947 ועד היום ישראל ביצעה 50 מעשי טבח ב-50 כפרים פלסטינים – דיר יאסין, טנטורה, כפר קאסם ועוד. 50 שואות. עד היום, כל יום יש לנו הרוגים בגלל הצבא הישראלי. הדרישה שלנו היא ‘די’. בואו נעשה שלום, ביטחון, יציבות. אם אנחנו רוצים לעסוק בעבר, בבקשה. יש לי 50 מעשי טבח שישראל ביצעה ומודה כעת בסרטים דוקומנטריים כמו הטבח בטנטורה ב-1948 והטבח בכפר קאסם ב-1956. אני לא רוצה יותר משלום”.

מדובר בטענה שקרית לפיה ישראל הכירה בטבח בטנטורה. בנוסף חזר על הטענה שישראל היא “מדינת אפרטהייד”.

קנצלר גרמניה שולץ נבוך מהדברים, וצייץ מאוחר יותר בתגובה בטוויטר: “נגעל מההתבטאויות המקוממות. במיוחד עבורנו בגרמניה, כל ניסיון לבצע השוואה יחסית לשואה הוא בלתי נסבל ובלתי מתקבל על הדעת”.

דבריו של אבו מאזן עוררו סערה גדולה בישראל ובעולם.

למרות ההתנערות של שולץ מדברי אבו מאזן, גורמים באופוזיציה בגרמניה תקפו אותו ואמרו שהיה עליו לעזוב את מסיבת העיתונאים המשותפת. יו”ר האופוזיציה פרידריך מרץ, מנהיג הנוצרים-דמוקרטים, מפלגתה של מרקל, אמר: “שולץ היה צריך לבקש מאבו מאזן לעזוב את המקום”.

חבר הבונדסטאג ארמין לאשט אמר כי ההאשמות של עבאס הן “הנאום המגעיל ביותר שנשמע אי פעם במשרד הקנצלר הגרמני מאז 1945”.

שר הביטחון בני גנץ, שנפגש עם אבו מאזן בביתו בשנה האחרונה, הגיב: “דברי אבו מאזן בזויים ושקריים, והם ניסיון לעוות ולשכתב את ההיסטוריה. ‏ההשוואה האומללה והמופרכת בין השואה, שבוצעה על ידי הגרמנים ועוזריהם תוך ניסיון להכחיד את העם היהודי, לבין צה”ל, המגן על תקומת ישראל בארצו ועל אזרחי ישראל וריבונותה מפני טרור אכזרי היא הכחשת שואה.

“מצופה ממי שמבקש שלום להכיר בפשעי עבר ולא לעוות את המציאות ולשכתב את ההיסטוריה. ‏אנחנו נמשיך ללמוד מההיסטוריה כולל ממרכיביה המעוותים והאפלים, נחתור לשלום ונשמור על ביטחוננו וחוסננו היהודי”.

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד גינה הלילה את הדברים בחשבון הטוויטר שלו: “לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. 6 מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות