‘ההפסד שנחלנו היה מוחץ’: נחשף קטע מהאוטוביוגרפיה של נתניהו

ספרו של נתניהו, שנקרא בעברית 'ביבי, סיפור חיי', מוצע כבר למכירה מוקדמת באמזון בשתי גרסאות - עברית ואנגלית • הספר צפוי לצאת בנובמבר למכירה לקהל הרחב • "כולם - הציבור, המערכת הפוליטית ובעיקר התקשורת - חשו שהסיפור שלי נגמר. אמרתי לשרה: 'זה נראה הסוף, אולי אתפטר'"
אבי כץ
י"ט אב התשפ"ב / 16.08.2022 20:52

ספריית שיבולת עומדת  להוציא לאור את האוטוביוגרפיה של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. הספר ‘ביבי: סיפור חיי’, עתיד לראות אור ב-22 בנובמבר השנה, במקביל לפרסום המהדורה האנגלית שתראה אור בהוצאה האמריקאית Simon & Schuster.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

ספרו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מוצע החל מהיום (שלישי) למכירה מוקדמת באמזון.

בספר נחשפת – לראשונה בגוף ראשון – דמותו של האדם שהשפיע יותר מכל על עיצוב דמותה של ישראל בעשורים האחרונים. בכנות מדויקת ונוגעת ללב מוליך נתניהו את הקורא בין ימי ילדותו בירושלים כבן לשושלת אינטלקטואלית וציונית, דרך שנות ההתבגרות בהן הטלטל בין ארה”ב לישראל כשיחסיו המיוחדים עם אחיו משמשים לו עוגן, שירותו בסיירת מטכ”ל, לימודיו באוניברסיטת העילית MIT, פעולתו בחזית ההסברה הישראלית ועד הסודות, התובנות מאחורי הקלעים של הרגעים הגדולים בהם שימש כאחד המדינאים והמנהיגים הגדולים של העם היהודי בעת החדשה.

הספר נכתב בשעות הקטנות של הלילה, בסופי שבוע ובנסיעות הארוכות בכבישי ישראל, בפרץ כתיבה של כתשעה חודשים שהחל בתחילת כהונתו כיו”ר האופוזיציה.

בספר אף מודה נתניהו בקריצה על פסק הזמן מראשות הממשלה שאפשר לו להתפנות לכתיבת סיפור חייו ולהרהר בתוכניותיו העתידיות.

נתניהו מתאר בספר, בגוף ראשון, את הרגעים לאחר שנודע לו על ההפסד בבחירות 2006:

“ההפסד שנחלנו בבחירות 2006 היה מוחץ, הגרוע בקריירה שלי. הליכוד הצטמק ל-12 מנדטים בלבד. אפילו בהם זכינו רק בדוחק.

במהלך הספירה התנדנד המנדט ה-12 בין הליכוד ל’ישראל ביתנו’ של אביגדור ליברמן. אם המנדט ה-12 יגיע לליברמן, הוא יוכתר כמנהיג האופוזיציה ואני אהפוך להערת שוליים.

בסופו של דבר, קולות החיילים העניקו לי את פרס הניחומים הזה, שהיה דל אך מכריע.

גם על זה צריך לומר תודה, אמרתי לעצמי, ויצאתי אל מטה הבחירות של הליכוד בגני התערוכה. הוא היה כמעט ריק מאדם. נאמתי בראש מורם, אבל כולם – הציבור, המערכת הפוליטית ובעיקר התקשורת – חשו שהסיפור שלי נגמר.

כשחזרתי מגני התערוכה אמרתי לשרה: ‘הפעם זה באמת נראה כמו הסוף. אולי פשוט אתפטר, ונוכל סוף סוף לחיות את החיים שלנו’.

ברגע המכריע הזה עמדה שרה כסלע איתן.

‘ביבי’, היא אמרה, ‘אלה הם החיים שלנו'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביבי אור בנט ולפיד חשיכה חשוכה חושך
    17/08/2022 01:55
    מישהו
  1. ביבי הר.מ הכי ותיק הכי מנוסה הכי חזק הכי חכם הכי ימני הכי דתי הכי פקח הכי נבון הכי דיפלומאט הכי וינר. שונאיו נמסים מקנאה רק שומעים השם שלו. הם אילמים חרשים כמו ילד בגן מגמגמים רק לא ביבי. לא כלכלה לא בטחון לא יוזמה לא שגשוג כלום. 60 גברים.ות מנוסים מבוגרים פתאום נהפכו לבאטאטות רק לא ביבי. הכלכלה הבטחון החוסן הלאומי בדעיכה לא מעניין אותם כלום רק לא ביבי. למה איך מה בדיוק זה תורם או מקדם המדינה. כלום אין תשובה ולא יודעים למה רק לא ביבי. הם פשוט נהיו חולים נפשית ופיזית רק לא ביבי. הקנאה אוכלת אותם ותאכל אותם לצמיתות הם וכל תומכיהם. הם דפקטים מהלך