מה קורה במשפט של איש ציבור חרדי בכיר שנכלא לפני כ-4 שנים

איש ציבור חרדי בכיר, שנעצר לפני כ-4 שנים, הודה והורשע בעסקת טיעון בביצוע מעשים חמורים במיוחד • נגזרו עליו 8 שנות מאסר בפועל, במקום מאסר עולם • גם 'העליון' נתן לו מתנה: איסור פרסום • בימים אלה מתנהלת נגדו תביעה אזרחית לפיצוי של נפגעת - וזה מה שקורה בבית המשפט
חיים טוויל
כ' אב התשפ"ב / 17.08.2022 10:39

הוא היה איש ציבור ידוע, שכיהן במספר תפקידים בכירים במגזר  החרדי, מטעם סיעה חרדית.

לפני יותר משלוש וחצי שנים הוא נעצר בחשד שביצע מעשים חמורים במיוחד והטרדות של ילדות. בעקבות חקירת המשטרה הוא הועמד לדין בבית המשפט.

איש הציבור הבכיר הודה במסגרת עסקת טיעון במעשיו הנוראים, והורשע במאות מעשים חמורים במיוחד שביצע.

אבל עסקת הטיעון שקיבל הייתה נוחה במיוחד. בעיקר משום הנימוק שהוא חסך – כשהסכים להסדר טיעון – מהנפגעות את הצורך לעמוד על דוכן העדים ולהעיד נגדו.

בגזר הדין גזר עליו בית המשפט 8 שנות מאסר בפועל.

מאחר שבית המשפט העליון קבע, כי חל איסור פרסום גורף על פרטיו של איש הציבור ועל פרטי הפרשה, גזר הדין שהוטל עליו לא פורסם בהבלטה. בחסות צו ההשתקה הזה, הוא גם נעלם מהתודעה הציבורית במגזר החרדי.

בימים אלה מתנהלת נגדו תביעה אזרחית שהגישה אחת הנפגעות לפיצוי כספי, אותה מייצגת עורכת הדין רוני אלוני סדובניק.

אלא שבהליך משפטי הנוכחי הוא כבר מתכחש להודאתו בהליך הפלילי. הוא גם מעלה את קרבנותיו לדוכן העדים, בעוד עורך דינו החרדי מתנהג אליהן, לפי עדותה של עו”ד רוני אלוני סדובניק, בצורה מזעזעת.

וכך כתבה עורכת הדין בפוסט שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה:

“הוא אחד הבכירים ביותר בעולם החרדי, כל מכריו יעידו כי כלפי חוץ מקפיד על קלה כחמורה, אך בחדרי חדרים? אלוהים שבשמיים – רצח נפשות של ילדות, זיהם תומתן וטימא אותן עד שבקשו נפשן למות.

הבאנו להרשעתו על מאות עבירות שביצע בילדות – אבל כרגיל ‘המחוזי’ נתן לו מתנה: גזר עליו עונש ‘סוף עונה’, 8 שנים בפועל במקום מאסר עולם, כי האמינו לו כשקם מולם ושיקר שהוא ‘לוקח אחריות על מעשיו ומבין את חומרתם’.

המחוזי גימד את עונשו לכלום, בנימוק שחסך לילדות את עדותן בבית המשפט, כשהסכים להסדר טיעון.

עוד מתנה נפלאה נתן לו בית המשפט העליון, כשקבע כי חל איסור פרסום גורף על פרטיו ופרטי הפרשה.

כעת בהליך הנזיקי הנסמך על הפלילי, שב״ס הביאו אותו מהכלא, ואני חקרתי אותו על דוכן העדים. הוא לא לוקח שום אחריות למעשיו. טוען שהנפגעות שקרניות ושלא נגרם להן שום נזק.

אני מקריאה לו פסוק מספר דברים פרק כב פסוק כו, שם נאמר כי הנזק לנערה מאונס שווה לנזק מרצח. ‘כִּ֡י כַּֽאֲשֶׁר֩ יָק֨וּם אִ֤ישׁ עַל־רֵעֵ֨הוּ֙ וּרְצָח֣וֹ נֶ֔פֶשׁ כֵּ֖ן הַדָּבָ֥ר הַזֶּֽה’.

אני מעמתת אותו עם דברי חז״ל שמעשה הפגיעה המינית כמוהו כרצח ואף גרוע מרצח, כי כשאדם נרצח סבלו נגמר, אבל אצל נאנסת – היא רצוחה נפש, ליבה מת.

והוא? הגדול בתורה? פונה לשופט ואומר לנו: ‘אין שום נזק. היא סתם רודפת בצע’.

את עדותה ממש לא חסך. אחריות? ממש לא לקח.

עובד על שב״ס כאילו הוא מתחרט… בטח מתכנן שחרור מוקדם… על גופתי המתה”.

בהמשך סיפרה: “האמת שזה תיק ממש ממש קשה עבורי נפשית. חזרתי גמורה מהדיון. העו”ד שלו מזעזע ביחסו לתיק. גם הוא חרדי, והוא כל הזמן צורח באולם צרחות – על הנפגעת, על המומחית. זה בלתי נסבל.

“הוא יודע שהרב הזה שהוא מייצג כבר הודה והורשע בהליך הפלילי, ובכל זאת הוא עומד על כך שלא נגרם נזק לנפגעת”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אליך "הרב" למה לעזזאל בחרת
    17/08/2022 11:03
    פפפפוווע
  1. במקצוע רב.
    לחלל שם שמים לפשוע לחטא והכל בתחפושת רב. מה רע להיות סנדלר נגר למה בחרת דווקא רב? אינני מבין איך הוא עוד נקרא רב ומי לעזזאל בחר להידבק בו

  2. לא שמענו את הצד השני.
    17/08/2022 11:56
    איש יהודי
  3. בית המשפט גם לא חשוד שיטה את לבבו לטובת ‘הרב החרדי’.
    להפך!

  4. צו איסור הפרסום הוצא לבקשת הנפגעות
    17/08/2022 14:38
    המדייק
  5. צו איסור הפרסום הוצא לבקשת הנפגעות ולא לבקשת הפוגע ומוזר שעורכת הדין של הנפגעת כותבת: “עוד מתנה נפלאה נתן לו בית המשפט העליון, כשקבע כי חל איסור פרסום גורף על פרטיו ופרטי הפרשה.”
    למעשה המחוזי החליט להתיר פרסום. אחת הבנות ערערה לעליון שהחזיר את הדיון למחוזי עם הנחיה לשמוע את עמדת הנפגעות. המחוזי קבע לבסוף שבצעד חריג הוא חוזר בו ואוסר פרסום בשל בקשת הקורבנות.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   18/08/2022 00:33

      מי זה?

  6. עולם של שקר
    17/08/2022 22:06
    דן
  7. אבל יש בורא לעולם , את העונש האמיתי הוא יקבל בעולם הבא, אבל גם כאן ייפרעו ממנו, אין דבר שנעלם מהשם, צריך פרסם את שמו ותמונתו ברשתות החברתיות, ולעלות את הכתבה לחדשות, אולי אחר העיתונים הגדולים ידיעות או הארץ ילחצו על בית המשפט, זה חייב להגיע לכנסת, צריך לעשות רעש גדול, שפדופילים לא יישארו חסויים.

  8. רב אנס
    18/08/2022 00:34
    זאב
  9. מי הרב הזה האנס?

  10. חיית טרף
    18/08/2022 01:46
    חצקל
  11. …נו..מי זה מקורב לגפני..???