“נוטף שנאה לחרדים”: תכנית הפקחים של מיכאלי חוטפת

שרת התחבורה הציגה "תכנית למאבק בהדרת נשים בתחבורה ציבורית" - וגררה זעם • עיתונאית: "הפרדה מגדרית באוטובוסים בבני ברק? לזה מקצים אנרגיה, תקציב ומשאבים יקרים מפז? כשניתוק פוגש פטרונות" • סמוטריץ: "שרה כושלת שמפגינה חוסר אונים. עוסקת רק בפופוליזם זול"
אריה ריבקינד
י"ט אב התשפ"ב / 16.08.2022 13:48

שרת התחבורה מרב מיכאלי מפתיעה שוב – והפעם עם “תוכנית למאבק בהדרת נשים בתחבורה ציבורית”.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

על פי התכנית, חמישה עד עשרה פקחים סמויים מטעם משרד התחבורה ייסעו בכל יום בתחבורה הציבורית בערים ירושלים, בית שמש ובני ברק, וינסו לאתר מקרים של הדרת נשים באוטובוסים.

כל פקח או פקחית יפקחו על 20 קווים שהוגדרו כ”מועדים להדרה”.

יו”ר הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מתח ביקורת על מיכאלי ותוכניתה: “שרה כושלת שמפגינה חוסר אונים מוחלט מול פקקים (סליחה, פקקות…) בכבישים, בתחבורה הציבורית, בנמלים ובשדה התעופה, ועוסקת רק בפופוליזם זול. נחליף אותה אחרי הבחירות בעזרת השם ונטפל בבעיות האמיתיות שמטרידות את אזרחי ישראל”.

אבישי גרינצייג, הפרשן המשפטי של גלובס הגיב בטוויטר: “אין ספק שהסוגיה הכי בוערת ואקוטית בתחום התחבורה הציבורית כרגע היא סוגיית ההפרדה המגדרית בתחבורה הציבורית בבני ברק. יישר כוח עצום”.

עיתונאית מקור ראשון דנה בצלאל תקפה: “52% מהאחראים לתאונות הדרכים הקטלניות הם נהגים ערבים. פי שניים הרוגים ערבים מחלקם באוכלוסייה. ובזה מירב מיכאלי החליטה לטפל? הפרדה מגדרית באוטובוסים בבני ברק? לזה מקצים זמן, אנרגיה, תקציב ומשאבים יקרים מפז? כשניתוק פוגש פטרונות”.

ראש עיריית בית שמש ד”ר עליזה בלוך: “מלחמה בהדרת נשים בתחבורה ציבורית? קודם ודאי, שרת התחבורה, שקווי האוטובוס מגיעים ועומדים בזמנים ואחר דברי על נושאים אחרים. בכל רגע נתון אלפי תושבים שלי, חילונים ודתיים, מבוגרים וצעירים, סטודנטים ופנסיונרים, עומדים בתחנות בימי חמה ובימי גשם ומחכים לקווי אוטובוסים שלא מגיעים. מצער אותי הניסיון לעשות קמפיין על גבו של הסטודנט שלא מגיעה ללימודים או על גבה של קשישה לא מגיעה לרופא”.

איוב קרא צייץ בתגובה: “הנושא הבוער ביותר לטפל בו. יישר כח מרב! לא 13 הרוגים ביממה, לא אוטובוסים שלא עוצרים בתחנות ולא הכפלת מחירי התחבורה הציבורית, הכי בוער זה ההדרה והתמרורות”.

גם גולשים רבים הצטרפו לביקורת.

אחד הגולשים כתב: “שבועות שתחום התחבורה בוער, תאונות הדרכים משתוללות וההלוויות לא נגמרות. ועד שאת נוקטת פעולה כשרה האחראית על התחבורה, את מנצלת את תפקידך לקמפיין בחירות נוטף שנאה נגד הציבור החרדי?! אני יודע שיש פער ערכי עצום ביני כימני אלייך כפוליטקאית מהשמאל, אבל זה כבר באמת שפל חדש”.

והייתה מי שלגלה: “מה עם פקחים סמויים שיפקחו על טמפרטורת המזגנים?”

מארגון ‘אמת ליעקב’, שהוביל את העתירה לבג”ץ נגד הרפורמה בתחבורה הציבורית:

“יצא המרצע מן השק. כעת ברור שגם הרפורמה הקודמת נועדה רק לקצור כותרות על גבם של החלשים. אם לשרת התחבורה אכפת כל כך מהנשים החרדיות, אולי כדאי שלא תכפיל להן את מחירי הנסיעה, וכמו כן, שתדאג שיהיו להן ולילדיהן אוטובוסים ומקום נורמלי לשבת באוטובוס”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מיכאלי
    17/08/2022 08:34
    יעקב
  1. זו החברה של גפני שרקד אתה מה יפית?

  2. כפיה חילונית
    17/08/2022 17:37
    אסתר המלכה
  3. מה זה השטויות הללו? החרדים לא רוצים נשים וגברים מעורבבים יחד באוטובוסים צפופים. אי אפשר להבין את זה? לכבד? הם רוצים לשמור על צניעות באוטובוס כפי שהם שומרים בכל מקום. לכן החליטו שמחצית האוטובוס תהיה מקום ישיבה ועמידה לגברים והמחצית השניה לנשים.
    מה הבעיה? שהחלק הקדמי של האוטובוס לגברים והאחורי לנשים? זה עדיין חצי חצי. אם הנשים היו בחלק הקדמי והגברים באחורי זה היה מרגיע אתכם? מה ההבדל???
    הן עולות בדלת האחורית ומעדיפות להצטופף באוטובוס, שהוא כלי התחבורה העיקרי ולרוב היחיד עבורן, הן מעדיפות להצטופף עם נשים ולא עם גברים. לדעתי כך היו מעדיפות גם רוב החילוניות!
    כל מי שנוסע באוטובוסים יכול להבין את זה.
    כל קמפיין ה”הדרה” לכאורה הוא קשקוש, ומה שמיכאלי עושה עכשיו הוא כפיה חילונית בלתי נסבלת.
    תנו להם לחיות, כבדו את אורחות חייהם, אל תתערבו ואל תכפו את המושגים וסדר העדיפויות שלכם על חברה שחיה לפי קודים אחרים. זה פטרוני, מתנשא וצבוע.