“נתן מתנה לשמאל”: איתמר בן גביר הכריז על ריצה עצמאית בבחירות

עוד תרגיל במו"מ? יו"ר מפלגת עוצמה יהודית הצהיר כי מפלגתו תרוץ בבחירות בלי מפלגת הציונות הדתית • על הסיכון בפיצול אמר: "הסקרים מראים אחרת - כך אנו מביאים יותר מצביעים" • ח"כ מיכל וולדיגר: "השמאל הקיצוני מחייך והימין הלאומי כואב"
אריה ריבקינד
י"ח אב התשפ"ב / 15.08.2022 20:31

יו”ר מפלגת עוצמה יהודית, ח”כ איתמר בן גביר, הודיע הערב (שני) במסיבת עיתונאים על ריצה עצמאית של מפלגת ‘עוצמה יהודית’.

זאת בעקבות חוסר הסכמות במגעים מול מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’.

בן גביר טען כי סמוטריץ’ הוא זה שאינו מעוניין בריצה משותפת.

“בחודש וחצי האחרון עשיתי הכל, אבל הכל, כדי שנרוץ יחד עם חבריי במפלגת הציונות הדתית”, אמר בן גביר. “בתחילה חברי בצלאל סמוטריץ’ סירב בכלל למשא ומתן. אחר כך הוא הסכים, אבל מסתבר שרק למראית עין, ועכשיו הוא דורש לעצמו שישה מקומות מתוך שמונה. אתם מבינים, בכל סקר, בכל בדיקה, בכל מחקר, בכל סיור שפגשנו את אהדת הציבור בשטח וברחוב – אנחנו גדולים ממנו משמעותית, והוא, הוא דורש לעצמו שלושה רבעים מהרשימה”.

הוא הבהיר: “אין בליבי על בצלאל ידידי. עבדנו מצוין ביחד בשנה האחרונה, ועדיין נותרה בי תקווה שהוא יתעשת ויבחר להמשיך ביחד, אבל אני מכבד את הרצון שלו לפנות לקהל המצביעים של איילת שקד. ולכן, בלב שלם, אחרי שניסיתי בכל דרך להגיע לאחדות, ואחרי שבצלאל סרב לכל הוויתורים שלי – אני מכריז הערב על ריצה עצמאית של מפלגת עוצמה יהודית בבחירות הקרובות בראשותי”.

לדבריו, “אין באמת משא ומתן. במשך חודשיים חיכיתי, ולא באמת היה. בצלאל לא באמת רוצה את שיתוף הפעולה הזה. לכן האמירה היא מפורשת – אני לא טורק את הדלת, אבל אומר חד משמעית שאנחנו מתכוונים לרוץ ובעזרת השם גם לנצח”.

על סיכון אפשרי בפיצול אמר: “כל הסקרים מראים שכשאנחנו רצים בנפרד, מגיעים קהלים נוספים שלא הצביעו בבחירות הקודמות. להיפך, הפיצול מגדיל את הסיכוי לניצחון הימין”.

חברת הכנסת מיכל וולדיגר מהציונות הדתית הגיבה: “השמאל הקיצוני מחייך והימין הלאומי כואב. מי שרוצה ממשלת ימין עושה צעדים מקרבים ולא מרחיקים, בן גביר הערב נתן מתנה לשמאל”.

יצוין, כי יש עוד חודש עד להגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נא לשנות את הכותרת הלעומתית
    15/08/2022 22:47
    משה
  1. זה לא הגון מצד עורכי האתר. תודה

  2. שני טיפשים
    16/08/2022 18:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. נעבור את הבחירות תקימו ממשלה תעשו רפורמה משפטית וביטחונית ואז תפרדו
    בן גביר כולם אוהבים אתוך אבל בסוף לא בוחרים בך
    וסמוטריץ בשביל לא לאבד קולות נתת לבנט בנט בנט להיות מקום ראשון אז מה למה לא לוותר למען עם ישראל??????