בנט כהנא ופינטו התפצלו מימינה, על סילמן להתפטר כדי להתמודד שוב

הקואליציה נקמה: בקשתה של ח"כ עידית סילמן להתפצל מימינה לסיעת יחיד בשם 'אמונה' נדחתה ברוב של ארבעה מתנגדים מול שלושה תומכים • גורמים בקואליציה: "לא ניתן פרס לסילמן" • מנגד, הוועדה אישרה בקשה דומה של בנט, כהנא ופינטו
אריה ריבקינד
י"ח אב התשפ"ב / 15.08.2022 17:54

ועדת הכנסת הצביעה אחר הצהריים (שני) נגד בקשת הפיצול של ח”כ עידית סילמן מסיעת ימינה. למרות שהבקשה להתפלג הייתה בהסכמה עם ימינה, הקואליציה התגייסה לנקום ביו”ר הקואליציה לשעבר – ודחתה את הבקשה, שנפלה ברוב של ארבעה נגד שלושה.

סילמן ביקשה להתפלג לסיעת יחיד שתיקרא ‘אמונה’.

נגד בקשת סילמן הצביעו חברי הכנסת בועז טופורובסקי, יוליה מלינובסקי, קינלי טור-פז ואמילי מואטי.

ח”כ יוליה מלינובסקי טענה בוועדה: “סילמן רוצה להתפלג? שתתפטר מהכנסת”.

חברי הכנסת האחרים הסבירו: “יש גבול לכל תעלול. לא ניתן פרס לסילמן”.

בעקבות ההחלטה תצטרך סילמן להתפטר מהכנסת כדי שתהיה פתוחה בפניה האפשרות להתמודד במפלגה קיימת – הליכוד או הציונות הדתית – בבחירות הקרובות.

סילמן צפויה לעתור לבג”צ נגד ההחלטה.

מנגד, נפתלי בנט היה שותף הערב למהלך שסימן את סופה של מפלגת ימינה: בנט, חבר למתן כהנא ולשירלי פינטו והשלושה התפלגו מסיעת ימינה – רק כדי שכהנא יוכל להתמודד במסגרת מפלגת ‘המחנה הממלכתי’.

הצעד ננקט לאחר שהקואליציה טרפדה את התפלגותה של סילמן, והיא חזרה בה מהסכמתה לאשר את התפצלות כהנא.

ההתפלגות של השלושה, המהווים יותר משליש של סיעת ימינה, מאפשרת לכהנא להתמודד במפלגה קיימת לכנסת הבאה, ללא תלות באיש ומבלי שייאלץ לפרוש מהכנסת.

ח”כ יוליה מלינובסקי לא הסתירה את שביעות רצונה מההצבעה נגד סילמן: “‏ח”כ סילמן העדיפה את האינטרסים האישיים שלה על האינטרסים של אזרחי ישראל וגררה אותנו לבחירות מיותרות שמשתקות מדינה שלמה. היום היא שילמה את המחיר – לכל שבת יש מוצאי שבת. יש לה אופציה, אם היא רוצה לרוץ בבחירות במפלגה אחרת היא יכולה להתכבד ולהתפטר מהכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות