על סף פיצוץ: בן גביר צפוי להכריז על ריצה בנפרד מסמוטריץ’

המגעים לאיחוד בין הציונות הדתית לעוצמה יהודית נקלעו למבוי סתום או שאלה רק ניסיונות לשפר עמדות במו"מ? בן גביר מכנס מסיבת עיתונאים בשעה 20:00 כדי "למסור הודעה פוליטית חשובה" • עם זאת, יודיע כי הוא לא יסגור את הדלת לאיחודים בעתיד, עד לסגירת הרשימות בעוד חודש
אריה ריבקינד
י"ח אב התשפ"ב / 15.08.2022 16:35

ח”כ איתמר בן גביר, יקיים מסיבת עיתונאים הערב (שני) בשעה 20:00 בכפר המכביה. לפי הודעת עוצמה יהודית, הוא “ימסור הודעה פוליטית חשובה”.

בן גביר צפוי להודיע על ריצה בנפרד, זאת לאחר שלטענתו המשא ומתן עם הציונות הדתית נגרר יתר על המידה – והמגעים לאיחוד בין המפלגות הגיעו על סף פיצוץ.

עם זאת, בן גביר יודיע כי הוא לא יסגור את הדלת לאיחודים בעתיד, עד לסגירת הרשימות בחודש הבא. לצד זאת, הוא  יאמר שבכוונתו לצרף לרשימה דמויות שיהיה מחויב להם גם במגעים עתידיים.

נזכיר, כי ההצעה של סמוטריץ’ כללה את מקומות 2, 5, 9 ו-10 עבור בן גביר ואנשיו, בעוד המקום ה-7 ייבחר בהסכמת שני הצדדים. אלא שבן גביר דורש את המקום השביעי לאלמוג כהן, בעוד סמוטריץ’ מתעקש על מועמד מוסכם בין הצדדים.

נדגיש, כי יש עוד חודש עד לסגירת הרשימות, כך שייתכן ששני הצדדים יצליחו להתגבר על המחלוקת ולרוץ יחד בבחירות לכנסת ה-25 – במיוחד לאחר הפריימריז בציונות הדתית, שיתקיימו בשבוע הבא. .

מסקר שנערך על ידי מכון ‘מדגם’ ופורסם אמש בחדשות 12 עלה, כי ריצה נפרדת של הציונות הדתית ועוצמה יהודית משיגה יותר מנדטים מאשר ריצה מאוחדת.

על פי הסקר, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר מקבלת 8 מנדטים ואילו הציונות הדתית בראשות  בצלאל סמוטריץ’ מקבלת חמישה מנדטים. מי שמשלמת את המחיר היא הליכוד, שמאבדת 3 מנדטים.

במקרה של ריצה משותפת שתי המפלגות הם מקבלים 11 מנדטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות