בג”ץ קיבל ערעור המשפחה: גופת הילד שנחנק ברמות לא תנותח

בית המשפט העליון קיבל את הערעור של המשפחה שבנה בן ה-4 נחנק למוות בשבת בבוקר בידי דודו בן ה-27 • הגופה תובא היום לקבורה, ללא נתיחה - בניגוד לדרישת המשטרה • מפגינים של 'הפלג' חסמו צירים, התפרעו והציתו פחי אשפה: 5 נעצרו בהפגנות שנערכו הבוקר ברחבי הארץ
חיים טוויל
י"ח אב התשפ"ב / 15.08.2022 12:49

בג”ץ קיבל היום (שני) את עתירת משפחתו של הילד החרדי בן הארבע שנחנק בשבת למוות, על פי החשד, בידי דודו בן ה-27 בשכונת רמות ג’ בירושלים – והורה לבטל את החלטת בית משפט השלום לנתח את גופתו, ולשחרר את הגופה מיידית, ללא נתיחה כפי שדרשה הפרקליטות

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

לאחר הפסיקה, מתנדבי זק”א תל אביב העבירו  את גופת הילד המנוח מהמכון לרפואה משפטית לבית ההלויות שמגר בירושלים, משם תצא ההלויה בשעה 16:00 בצהריים לקבורה בהר המנוחות.

בג”צ קיבל את עתירת המשפחה שהוגשה על ידי המחלקה המשפטית והורה לבטל  על נתיחת גופתו של בן ה4 מירושלים.

מיכאל גוטווין, רכז המחלקה המשפטית של זק”א: “לאחר הפטירה דרשה פרקליטות מחוז ירושלים לבצע נתיחה לגופה כדי לחקור את סיבת המוות, למרות התנגדותה של המשפחה בהתאם להלכה היהודית”.

נציגי המחלקה המשפטית של זק”א, מיכאל גוטווין ושניר אלמליח, יחד עם בנצי אורינג מפקד זק”א במחוז ירושלים, ייצגו את הורי הילד ופעלו מול נציגי הפרקליטות בדרישה לשחרר את גופת הפעוט לקבורה מיידית, לאחר בדיקה חיצונית – אך הפרקליטות התעקשה על נתיחה.

בדיון שהתקיים אמש בביהמ”ש השלום ירושלים התנגד נציג המחלקה המשפטית של זק”א, עו”ד דרור שוסהיים, לכל פעולה של נתיחה בגופה ודרש את שחרורו המיידי. למרות בקשתו הורה בית המשפט על נתיחת הגופה.

הבוקר, בדיון שהתקיים בבג”ץ, עירער נציג המחלקה המשפטית על החלטת השופטת צ’רקה. בג״ץ קיבל את עמדת נציג זק״א וביטל את החלטת ביהמ״ש השלום לנתיחת הגופה כשהוא מורה לשחרר את גופת הפעוט לקבורה מיידית עוד היום, ללא נתיחה.״

הבוקר התחדשו ברחבי הארץ מחאות ‘הפלג הירושלמי’  נגד נתיחת גופת הילד – וכבישים נחסמו במספר מוקדים בירושלים, מודיעין עלית, בית שמש ובני ברק.

לאחר פסיקת בג”ץ, המפגינים קיבלו הוראה לעזוב את הכבישים ולחזור לביתם.

מהמשטרה  נמסר: “במהלך השעתיים האחרונות, התחדשו הפרות הסדר באזור רחוב יחזקאל ובר אילן בירושלים וכן באזור נהר הירדן בבית שמש. במהלכן עשרות מפרי סדר חוסמים צירים, וחלקם יידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים, התפרעו דרדרו והציתו פחי אשפה באזור.

“לאחר שאזהרות המשטרה וההוראה לפזר את הפרת הסדר לא הועילו, כוחות המשטרה פעלו להשבת הסדר במקום, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. עד כה נעצרו 5 מפרי סדר בגין הפרת הסדר הציבורי”.

ההפגנות של הקיצונים התפתחו אמש לאחר שבית משפט בירושלים קיבל  את דרישת הפרקליטות לבצע ניתוח שלאחר המוות בגופת הילד.

בעקבות הפסיקה של בית המשפט ודרישת הפרקליטות, יצאו מאות קיצונים מ’הפלג הירושלמי’ להפגין במחאה נגד נתיחת הגופה. מחאות אלימות התפתחו במספר מוקדים, ביניהם בירושלים – באזור כיכר השבת וברחוב בר אילן, ברחוב נהר הירדן בבית שמש, בכניסה לעיר מודיעין עילית, בבני ברק ועוד.

המפגינים ברחוב בר אילן  הציתו פחים, וכלי עבודה של במתחם עבודות הרכבת הקלה. במקום התפתחו עימותים קשים בין המשטרה למאות המפגינים.

 

הילד פונה בשבת בבוקר עם סימני חניקה לאחר שאותר מוטל על הרצפה בחדרו. הרופאים במרכז הרפואי ‘שערי צדק’ נלחמו על חייו, אך למרבה הצער נקבע מותו של הילד. בעקבות כך, תיק החקירה נחקר כתיק רצח.

מהחקירה הראשונית עלה, כי במהלך שבת בבוקר הבחינו בני המשפחה שהילד אינו עונה לקריאתם. אב המשפחה הוזעק מבית הכנסת ולאחר זמן מה הבחינו שדלת חדרו של החשוד נעולה.

הם פרצו את הדלת ומצאו את הקורבן מוטל על הרצפה, עם סימני חניקה על צווארו.

מעצרו של החשוד הוארך היום בהסכמת הצדדים ב-10 ימים, עד לתאריך 23.8.22.

לבקשת סנגורו של החשוד, ניתן על ידי בימ”ש צו איסור פרסום על פרטיו, זאת עד לאחר קבלת תוצאות אבחון רפואי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות